| کد خبر: 236966 |

◄ سالی ۲.۵ میلیون تن قیر در داخل مصرف می شود

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور پروژه های عمرانی گفت: سالانه ۲.۵ میلیون تن قیر در داخل مصرف و همین مقدار صادر می شود.

تین نیوز

 سید حسین میرشفیع امروز در سیزدهمین همایش قیر و آسفالت با اشاره به اسرافی که در زمینه مدیریت مصرف قیر داریم، گفت: اختصاص قیر باید به صورت مداوم به پروژه‌های عمرانی صورت گیرد. ما در سال ۲.۵ میلیون تن مصرف داخلی قیر داریم و مابقی آن را که حدود همین مقدار است، صادر می‌کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی افزود: قیرسازان در شرایطی هستند که ۳۰ درصد محصول خود را ارزان‌تر از بازارهای خلیج‌فارس می‌فروشند که خسارت زیادی به آنها وارد می‌کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور پروژه‌های عمرانی یادآور شد: شدت مصرف انرژی اعم از نفت، گاز و برق در کشور بالاست و به سرعت در حال مصرف انرژی هستیم که سبب شده بهره‌وری تولید فرآورده‌های نفتی از جمله قیر کاهش یابد. این در حالی است که توانایی فنی انواع قیر را در کشور داریم و با اصلاح آنها و افزایش کیفیت قیر، مصرف این محصول کاهش می‌یابد.

میرشفیع به اهمیت مدیریت مصرف قیر در ارتقای کیفیت آسفالت اشاره کرد و افزود: کنترل کیفیت قیر در همه مراحل از زمان تولید تا مصرف در پروژه را آغاز کرده‌ایم. در همه کارخانه‌های قیر و آسفالت، آزمایشگاه کنترل کیفیت راه‌اندازی شده است. همچنین برای اپراتورهای شرکت‌های قیرساز، دوره‌های آموزشی برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به فرسوده بودن تجهیزات کارخانه‌های تولید قیر که سهم بسزایی در کاهش کیفیت محصول دارند، یادآور شد: اگر اپراتور کارخانه قیر و همچنین اپراتور فینیشینگ قیر در سر پروژه از دانش کافی برخوردار نباشند، تمام پروتکل‌های کاهش مصرف قیر را زیر سوال خواهند برد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.