| کد خبر: 236948 |

بیش از ۲۵۱ میلیون مبتلا به کرونا در جهان

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تین نیوز

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۱ میلیون و ۸۳ هزار و ۱۰۸ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۷۱ هزار و ۱۴۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۷ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۱۹ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۷.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۷۷۶ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۸ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۹ هزار و هند با بیش از ۴۶۱ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۴۷,۴۵۳,۹۵۰ ۷۷۶,۳۱۱
۲ هند ۳۴,۳۷۴,۴۵۵ ۴۶۱,۳۴۷
۳ برزیل ۲۱,۸۸۶,۰۷۷ ۶۰۹,۶۰۲
۴ انگلیس ۹,۳۳۳,۸۹۱ ۱۴۱,۸۶۲
۵ روسیه ۸,۸۳۴,۴۹۵ ۲۴۸,۰۰۴
۶ ترکیه ۸,۲۵۹,۵۰۳ ۷۲,۳۱۴
۷ فرانسه ۷,۲۱۹,۶۸۱ ۱۱۷,۹۶۵
۸ ایران ۵,۹۹۶,۱۵۵ ۱۲۷,۴۳۹
۹ آرژانتین ۵,۲۹۸,۰۶۹ ۱۱۶,۱۴۳
۱۰ اسپانیا ۵,۰۳۲,۰۵۶ ۸۷,۵۵۸

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۴۸ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی ۹ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۸۹۱ بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع پنج میلیون و ۹۹۶ هزار و ۱۵۵ ابتلا و ۱۲۷ هزار و ۴۳۹ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

 بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۷ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی، مکزیک، لهستان و اوکراین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.