| کد خبر: 236938 |

بررسی منابع مالی برای نگهداری و رسیدگی راه های کشور

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جزئیاتی از برگزاری سیزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات را اعلام کرد و از برگزاری همزمان نمایشگاه ماشین‌آلات راهسازی و اجرای رویه‌های آسفالتی در این همایش، خبر داد.

تین نیوز

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جزئیاتی از برگزاری سیزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات را اعلام کرد و از برگزاری همزمان نمایشگاه ماشین‌آلات راهسازی و اجرای رویه‌های آسفالتی در این همایش، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جزئیاتی از برگزاری سیزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات را که ۱۸ و ۱۹ آبان در محل مرکز با حضور برخی از معاونان وزیر راه شهرسازی و فعالان این صنعت برگزار می‌شود، اعلام کرد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با یادآوری اینکه کیفیت قیر و آسفالت تاثیر قابل‌توجهی در عمر مفید رویه‌ راه‌ها دارد، یکی از محورهای همایش سیزدهم را توجه به این موضوع با تاکید وزیر راه و شهرسازی برشمرد و گفت: با توجه به تاکیدی که وزیر راه و شهرسازی بر سه مقوله کیفیت، زمان و قیمت دارد، مرکز تحقیقات، بهبود کیفیت عمر مفید راه‌ها را به شکل ویژه در دستور کار قرار داده است که در همایش سیزدهم به آن پرداخته می‌شود.

به گفته شکرچی‌زاده، از دیگر محورهایی که موردتوجه مرکز و صاحبنظران این عرصه در همایش سیزدهم است توجه به فناوری‌های نوینی است که در زمینه قیر و‌ آسفالت مورد مطالعه قرار گرفته است. از دیگر موضوعات مورد توجه در همایش، بررسی انواع قیرها در شرایط محیطی مختلف و تبیین دستاوردهای علمی است که در سال‌های پشت‌سر به ویژه سال گذشته به دست آمده است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از دیگر موضوعاتی که در همایش سیزدهم مورد بررسی قرار خواهد گرفت را روسازی راه‌های روستایی و شیوه‌های نوین آن برشمرد و افزود: در همایش سیزدهم همچنین بهره‌مندی از شیوه‌های نوین در توسعه راه‌های روستایی، تراشه آسفالت که در راه‌ها به عنوان سرمایه عظیمی وجود دارد و می‌تواند در روکش‌های جدید راه‌ها، استفاده شود، مورد توجه است.

وی موضوع مهم دیگری که در سیزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات به آن پرداخته می‌شود را توجه به تامین مالی برای اقدامات ترمیمی و روکش راه‌های موجود، عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت قیر، طی سنوات پیشین و به ویژه ماه‌های گذشته، یکی از نگرانی‌ها با توجه به مشکلات مالی، رسیدگی ناکافی از راه‌های موجود است که این خود برای عمر مفید روسازی‌ها مضر است. طبق بررسی‌ها، چنانچه در زمان مناسب اقدامات اجرای روکش‌های حفاظتی و اقدامات ترمیمی برای راه‌ها انجام نشود و میزان خرابی در راه‌ها از حد مجاز عبور کند آن وقت باید هزینه چندبرابری برای اصلاح راه‌ها اقدام و هزینه شود تا کیفیت راه‌ها به وضعیت مطلوب درآیند. بنابراین، در این همایش منابع مالی برای نگهداری و رسیدگی به راه‌های موجود مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.

شکرچی‌زاده همچنین از برگزاری نمایشگاه ماشین‌آلات راهسازی و اجرای رویه‌های آسفالتی در کنار همایش سیزدهم خبر داد و افزود: همچنانکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون همایش به طور منظم برگزار شد و با استقبال خوبی نیز همراه بود، برنامه‌ریزی شده است تا نتایج همایش سیزدهم نیز بتواند برای بهبود وضعیت راه‌ها و افزایش عمر مفیدشان مورد بهره‌برداری سازمان‌ها و شرکت‌های مجری، قرار بگیرد.

یادآور می‌شود، دوازدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به شکل آنلاین برگزار شد. این دوره با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل حضوری با حضور صاحبنظران این عرصه در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، برگزار می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.