| کد خبر: 236927 |

◄ ورود ۱۱۰ اتوبوس نو به تهران

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از ورود اتوبوسهای جدید به ناوگان خبر داد و گفت: اگر شورا همراهی کند ۶ ماه بعد اتوبوسهای برقی وارد ناوگان می شود.

تین نیوز

محمود ترفع صبح امروز در مراسم رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس تک کابین تهران با بیان این که جای خوشحالی است زمانی که برنامه های زاکانی در شورای شهر را پیگیری می کردم متوجه شدم که وی برنامه های ویژه ای در حوزه حمل و نقل دارد که جای خوشحالی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان این که دو هفته قبل از آن که زاکانی به عنوان شهردار تهران انتخاب شود پیگیر نوسازی ناوگان حمل و نقل بودند و این قرار داد توسط ایشان امضاءشد گفت: به عنوان یکی از پرسنل شرکت واحد امیدوارم که این مسیر توجه ادامه داشته باشد.

ترفع با بیان این که دکتر شفیعی نیز در این مدت دائما پیگیر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به ویژه اتوبوسهای برقی بودند، افزود: امیدواریم قرار داد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی توسط بخش خصوصی نهایی شود. البته قرارداد برای  ورود اتوبوسهای برقی به خط جمهوری – بهارستان منعقد شده اما نیازمندمصوبه شورا هستیم تا این مساله نهایی شود و اگر شورا همراهی کند ۶ ماه بعد اتوبوسهای برقی وارد ناوگان می شود.

ترفع با بیان این که ۱۷۵ دستگاه اتوبوس تک کابین  خریداری شده که امروز در فاز اول ۱۱۰ دستگاه وارد ناوگان شده و به ۱۰ خط اتوبوسرانی در ۱۰ منطقه وارد می شود، تصریح کرد: این خطوط بیشترین گلایه شهروندان از نظر کمبود اتوبوس را داشتند و مساله قابل توجه این است که اتوبوسهای قدیمی که از این ۱۰ خط خارج می شوند وارد ۱۷ خط دیگر می شوند و با تحویل پارک دوم اتوبوسهای نو تا یک ماه آینده این پروسه تکرار می شود. پس در مجموع با ورود این ۱۷۵ اتوبوس جدید ظرفیت ۵۰ خط اتوبوس در تهران تکمیل می شود.

وی با اشاره به فرسودگی شدید ناوگان اتوبوسرانی افزود: با توجه به تعامل خوب دولت و شورا ، از مدیران شهرداری می خواهم که موقعیت را برای استفاده از منابع دولتی فراهم کنند.

ترفع با بیان این که از شورا درخواست داریم که یارانه پیمایش به بخش خصوصی را افزایش دهد، چرا که هزینه های آنها با توجه به شرایط اقتصادی افزایش یافته اما درآمدشان به دلیل کرونا به طور میانگین ۶۷ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: ممکن است با توجه به این فشارها برخی عطای خدمت را به لقایش ببخشند و اتوبوس از گردونه خدمت خارج شود.

وی با بیان این که یارانه بلیط از سوی دولت کم و دیر پرداخت می شود گفت: امیدوارم مدیریت شهری در حوزه یارانه و نوسازی ناوگان به ما کمک کند تا بتوانیم خدمات پایدار ارائه کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.