| کد خبر: 236909 |

رویای ماشین های خودران به واقعیت نزدیک تر می‌شود

تا سال ۲۰۲۳ قابلیت های خودران جدیدی به سری هفت بی ام و اضافه خواهد شد.

تین نیوز

ماشین هایی که بدون نیاز به راننده قابلیت طی مسیر را داشته باشند از مدت ها پیش یکی از رویاهای بشر بوده و در سال های اخیر نیز پیشرفت های زیادی در این زمینه به دست آمده است. حالا خودروسازی مشهور آلمانی بی ام و که همواره جز خودروسازان پیشتاز بازار در عرصه استفاده از فناوری بوده اعلام کرده است روی برنامه ای کار می کند که هدف آن نزدیک شدن بیشتر به تحقق خودروهای خودران است.  

به گزارش تین نیوز به نقل از موتور وان، به گفته فرانک وبر- مدیر بخش توسعه بی ام و -می توانیم در سال ۲۰۲۳ انتظار رونمایی از نسل جدید امکانات مربوط به ماشین های خودران را داشته باشیم. این امکانات در خودروهای سری هفت به کار گرفته خواهد شد اما بی ام و برنامه دارد تا به تدریج از امکانات این چنینی در سایر محصولات خود نیز در صورت دریافت بازخورد مثبت استفاده کند.  

هنوز ویژگی های اصلی این سیستم اعلام نشده اما طبق آنچه تاکنون منتشر شده است، کمک کردن به راننده در توقف بر سر گذرگاه های دارای چراغ قرمز، شتاب گیری خودکار در مسیرهای خلوت و ترمز خودکار بر سر موانعی که به طور ناگهانی سر راه خودرو سبز می شوند از جمله امکاناتی است که بی ام و قصد اضافه کردن آن ها را به خودروهای نسل هفت خود دارد. با این حال طبق اعلام خودروساز آلمانی، سیستم های هدایت و کنترل به صورت دستی نیز کماکان فعال باقی خواهند ماند و مسئولیت اصلی هدایت و کنترل خودرو در شرایط بحرانی و اضطراری در درجه اول متوجه راننده خواهد بود.  

خودروهای فعلی بی ام و دارای سطحی از هوشمندی هستند اما همواره این سیستم های کمک کننده به عنوان یک آپشن و نه یک استاندارد عرضه شده است بدان معنا که خریدار خود تصمیم می گیرد محصول خریداری شده دارای چنین امکاناتی باشد یا خیر. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.