| کد خبر: 236896 |

طول آزادراه های زنجان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است

معاون اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: با توجه به وسعت راه‌های استان زنجان در بخش آزادراهی از متوسط کشوری بالاتر هستیم و در بخش بزرگراهی هم در نرم کشوری قرار داریم.

تین نیوز

اصغر اسماعیلی اظهار کرد: هر کشوری برای توسعه به زیرساخت‌های ارتباطی از جمله راه‌های استاندارد نیاز دارد و در این بین استان زنجان در مسیر ارتباطی پایتخت و کریدور شرق به غرب کشور قرار گرفته است که این امر اهمیت برنامه‌ریزی بیشتر برای توسعه حوزه راه استان را دوچندان می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی توسعه راه در بخش شمال‌غرب کشور از کانال استان زنجان را مهم خواند و گفت: در بخش توسعه راه‌های استان شش پروژه در حوزه راه‌های اصلی و بزرگراه داریم که از محل اعتبارات ملی تغذیه می‌شوند.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در چارت وزارت راه و شهرسازی، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها مسئولیت ایجاد و ساخت راه‌های اصلی، بزرگراهی و آزادراهی را دارند، تاکید کرد: مسئولیت ساخت راه‌های فرعی و روستاها با اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

اسماعیلی به پروژه‌های مهم در حوزه راهسازی در استان اشاره کرد و گفت: پروژه زنجان - بیجار، زنجان - سلطانیه - تاکستان، پروژه سه‌راهی سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ، پروژه سه‌راهی بناب - منجیل، درام - کلور و شفت - ملاصدار جزو پروژه‌های مهم استان در بخش راه‌های اصلی و بزرگ‌راهی و در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: پروژه محور زنجان - بیجار به طول ۷۸ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان زنجان بوده و با توجه به محدودیت‌های اعتباری، این پروژه به قطعات کوچک‌تر تقسیم شده است. پروژه زنجان - بیجار نیز در چهار قطعه در حال اجرا است که احداث و واگذاری به پیمانکار در قطعات کوچک‌تر انجام شده و طی ۱۰ تا ۱۲ روز آینده آسفالت ۳۶ کیلومتر محور زنجان - بیجار، از زنجان تا زرین‌آباد تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

اسماعیلی با بیان اینکه در پروژه محور زنجان به سمت تاکستان، هدف ما این بود که از زنجان تا سه‌راهی سلطانیه به بزرگراه تبدیل شود، ادامه داد: در این محور کارهای ساخت انجام شده و اکنون فقط از این ۳۵ کیلومتر اجرای لایه آسفالت حدود ۱۰ کیلومتر باقی مانده است که امیدواریم به لحاظ جوی فرصت آسفالت‌ریزی فراهم شود. همچنین محور زنجان به تاکستان به عنوان بزرگراه، اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده به سه‌راهی سلطانیه وصل خواهد شد.

وی به پروژه محور سه‌راهی سلطانیه - قیدار و کبودرآهنگ اشاره کرد و افزود: این پروژه ۱۰۳ کیلومتر در حوزه استحفاظی زنجان بوده و در پنج قطعه در دست پیمانکار است که پارسال نیز قطعه سوم این پروژه که از دغدغه‌های شهری مردم قیدار بود با مشخصات با طول ۱۸ کیلومتر و با پنج پل غیرهم‌سطح که دسترسی‌های بین کمربندی و مراکز روستایی و ارتباطی با محور اصلی قیدار به سمت همدان را پوشش می‌دهد، افتتاح و آماده تردد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه قطعه دوم این پروژه حدود ۳۰ کیلومتر است، افزود: قطعه چهارم حدود ۲۲ کیلومتر و قطعه پنجم نیز ۳۲ کیلومتر بوده و ساخت و ساز در این قطعات ادامه دارد. در قطعه دوم نیز ۱۲ تا ۱۳ کیلومتر آماده آسفالت است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی، اقدام و به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: از ۱۵ کیلومتر قطعه چهار نیز آسفالت ۱۰ کیلومتر آن انجام شده و پنج کیلومتر در مراحل روسازی است که برای خردادماه سال آینده جزو پروژه‌های قابل بهره‌برداری به شمار می‌رود و با این وضعیت در محور سه‌راهی سلطانیه - قیدار و کبودرآهنگ برای سال آینده ۳۵ کیلومتر راه آسفالت تحویل مردم استان خواهیم کرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در مورد طول بزرگراه‌های استان زنجان تصریح کرد: این استان ۱۳۸ کیلومتر بزرگراه دارد و محور زنجان به بیجار، محور زنجان به تاکستان و محور زنجان به سمت قیدار و کبودرآهنگ به عنوان یک نمونه مهم در بخش بزرگراهی است. همچنین این استان ۲۰۰ کیلومتر آزادراه دارد که از این میزان ۱۰۵ کیلومتر آزادراه زنجان به سمت تهران بوده و ۹۵ کیلومتر هم به سمت تبریز است.

درصد عمده‌ای از تصادفات بین جاده‌ای در ۳۰ کیلومتر ورودی به شهرها است

اسماعیلی با بیان اینکه محور تهران تا سه‌راهی سلطانیه نیز تبدیل به بزرگراه می‌شود و طول بزرگراه طی سال آینده افزایش خواهد یافت، یادآور شد: درصد عمده‌ای از تصادفات بین جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد و در این راستا بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، هدف‌گذاری برای تبدیل محورها به بزرگراه به شعاع ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر در اولویت راه و شهرسازی استان است تا از تصادفات جاده‌ای که در ورودی شهر رخ می‌دهد، جلوگیری کنیم.

وی گفت: امسال دو محور اصلی یعنی محور زنجان به تاکستان و زنجان به بیجار آماده تحویل خواهد شد تا ترافیک ایمن داشته باشیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان یاد آورشد: با توجه به مساحت راه‌های استان زنجان، در بخش آزادراهی از متوسط کشوری بالاتر هستیم و در بخش بزرگراهی هم در نرم کشوری قرار داریم. استان ۳۲۶ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۰ کیلومتر راه فرعی و ۴۰۳۰ کیلومتر راه روستایی دارد و هر میزان که پروژه‌های راهسازی در استان ارتقا می‌یابد، به کیلومتر متراژ عدد قبلی بزرگراه اضافه می‌شود و با بهره‌برداری متراژی از راه‌ها در سال، طول بزرگراه‌ها و راه اصلی هم در حال تغییر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.