| کد خبر: 236889 |

ساخت شهری جدید در «جاسک»

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه، مصوبه شورای عالی شهرسازی در خصوص موافقت با احداث شهر جدید در استان هرمزگان در شهر جاسک را به استاندار ابلاغ کرد.

تین نیوز

 فرزانه صادق مالواجرد، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به «مهدی دوستی»، استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان و «حبیب الله طاهرخانی» مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، مصوبه شورا را با موضوع مکان‌یابی شهر جدید در شهرستان جاسک، ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در متن مصوبه آمده است که شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه تاریخ (۱۲ مهر ۱۴۰۰ )موضوع مکان یابی شهر جدید در غرب شهرستان جاسک (شرق روستای گاوبندی) به مساحت ۳۵۰۰ هکتار و جمیعت‌پذیری ۲۰۰ هزار نفر مصوبه تاریخ( ۲۴ خرداد ۱۳۹۹) شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان را پیرو مباحث جلسه (اول دی ۱۳۹۹ )خود مورد بررسی قرار داد.

بر پایه این خبر، کمیته فنی در راستای سیاست‌های کلان آمایشی کشور مبنی بر افزایش استقرار جمعیت در سواحل مکران و همسو با برنامه‌های مصوب استقرار صنایع عظیم انرژی‌بر در غرب جاسک، مکان یابی مصوب مرجع استانی مبنی بر احداث شهر جدید در شهرستان جاسک را که از میان هفت گزینه در سطح شهرستان جاسک انتخاب شده است را واجد بیشترین نقاط قوت در محورهای محیطی و جغرافیایی- کالبدی- اقتصادی و اجتماعی- محیط دریایی و پدافند غیرعامل می‌داند.

بنابراین ضمن تأیید کلیات مکان‌یابی مذکور، مقرر می‌شود به جهت کاهش حداکثری تبعات احتمالی استقرار جمعیت در منطقه غرب جاسک، طرح جامع شهر جدید با رعایت ملاحظات توسط شرکت عمران شهرهای جدید تهیه و پس از طی مراحل تصویب استانی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.