| کد خبر: 236873 |

◄ آمادگی فرودگاه‌های مازندران برای فصل زمستان

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: نصب سامانه کمک‌ناوبری ILS فرودگاه ساری در شرایط نهایی قرار دارد، اما منتظر صدور طرح‌های پروازی و انجام عملیات فلایت چک برای این سامانه هستیم.

تین نیوز

سعدالله وطن‌خواه، مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در رابطه با آمادگی فرودگاه‌های این استان برای مواجهه با شرایط زمستانی گفت: بر اساس دستورالعمل ستادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، هر ساله در چنین مواقعی جلسات آمادگی برای فصل زمستان برگزار شده و دستورالعمل‌های عملیات زمستانی خطاب به واحدهای داخلی فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها صادر می‌شود تا تمام واحدهای درگیر در عملیات پروازی برای مواجهه با شرایط متغیر آب‌وهوایی در ایام زمستان و پاییز آمادگی داشته باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی فرودگاه‌های مازندران و جلسه سمینار ستاد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: تجهیزات مورد نیاز از جمله ماشین برف‌روب و تیغه برف‌روبی در هر سه فرودگاه استان مازندران یعنی فرودگاه‌های ساری، نوشهر و رامسر تامین شده و مواردی نظیر اوره و نمک نیز این هفته تامین خواهد شد. به شرکت‌های هواپیمایی نیز برای آمادگی به منظور انجام عملیات یخ‌زدایی تذکر داده شده که چنانچه درجه حرارت فرودگاه به زیر صفر رسیده و پدیده یخ زدگی هواپیما اتفاق افتاد، پروازها با مشکل مواجه نشوند.

وطن‌خواه ادامه داد: در هفته جاری مانور عملیات زمستانی در فرودگاه‌های مازندران با حضور کلیه همکاران و تجهیزات انجام خواهد شد. همچنین در سال‌های گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با مبادی شهری و استانی منعقد شده و امسال نیز تجدید خواهد شد که چنانچه در فصل زمستان مشکلی برای فرودگاه‌ها ایجاد شد، بتوانیم از کمک‌های ارگان‌های امدادی شهر نیز بهره‌ ببریم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با بیان اینکه برای مقابله با مشکلات ناشی از کاهش دید افقی به دستگاه‌های کمک‌ناوبری نیاز است، گفت: نصب سامانه کمک‌ناوبری ILS فرودگاه ساری در شرایط نهایی قرار دارد، اما منتظر صدور طرح‌های پروازی و انجام عملیات فلایت چک برای این سامانه هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این طرح‌ها زودتر آماده شوند که دستگاه ILS فرودگاه به بهره‌برداری برسد. این اتفاق می‌تواند منجر به کاهش باطل شدن پروازها به دنبال کاهش دید افقی در فرودگاه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.