| کد خبر: 236866 |

◄ تشریح جزئیات LRT پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص پروژه های این معاونت در چهار سال آینده در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد.

تین نیوز

 عباس شعبانی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به بیان برنامه های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پرداخت و گفت: متاسفانه در شش محوری که برای بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفتید اسمی از معاونت فنی و عمرانی نیست، این در حالیست که در قانون وظایف شهرداری ها، ساخت معابر و زیرساخت ها و همچنین نگهداشت آنها جزو وظایف اصلی شهرداری ها است که به معاونت فنی و عمرانی محول شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی گفت: همچنین طراحی و اجرای پروژه های کلان، مرمت و بازسازی پل ها، تونل و تقاطع ها و همچنین هدایت و نظارت بر یکپارچگی عملیات های عمرانی جزو وظایف این معاونت است؛ اما می بینیم که از سال ۹۴ بررسی و پایشی بر تقاطع ها و پل ها نشده و بسیاری از آنها نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

شعبانی با بیان اینکه ما تکالیف بر زمین مانده زیادی داریم، گفت: در برنامه دوم و سوم توسعه اجرای برخی از تکالیف مغفول مانده است و بر همین اساس است که ۲۶ پروژه مانده داریم و باید اولویت اجرای پروژه ها را به مهمترین آنها که بر زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد، بگذاریم.

وی با بیان اینکه شهردار تهران در بازه های زمانی متعدد اعم از شش ماهه، یکساله و نهایتا چهار ساله وظایف کاری به ما محول کرده است، گفت: اولویت ما اتمام پروژه های نیمه تمام است. به عنوان مثال پروژه شهید شوشتری ۱۲ سال است که نیمه کاره مانده و از سویی دیگر اجرای پروژه های تقاطعی و بزرگراهی را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ما برای اجرای پروژه های جدید دو شرط داریم، تصریح کرد: تکمیل پیوست های مطالعاتی و همچنین تامین اعتبار دو شرط اجرای پروژه های جدید هستند.

وی با بیان اینکه پروژه LRT بزرگراه همت، خرازی و زین الدین را در دستور کار قرار می دهیم، گفت: ساخت تونل شهید متوسلیان و اتصال بزرگراه امام علی به آزاد راه تهران شمال به شرط تامین فاینانس محقق می شود.

شعبانی با بیان اینکه بودجه معاونت فنی و عمرانی ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: این در حالیست که ما برای انجام پروژه ها و برنامه هایمان در ۴ سال به ۷۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که نمی گوییم به صورت نقد پرداخت شود اما می توانیم به روش های مختلف آن را تامین کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به پروژه LRT گفت: این پروژه می تواند سه بزرگراه را به طول ۵۰ کیلومتر پوشش دهد و در یک مقاطعی دو طبقه خواهد شد که از پایانه شرق آغاز و تا شهربازی هزار و یک شهر امتداد خواهد داشت و ۵۰ ایستگاه دارد و می توان ظرف یک ساعت با سرفاصله مشخص این مسیر را طی کرد و تقریبا ۲۵ مرکز اصلی شهر را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه امکان ساخت، نصب و اجرای این پروژه در ایران وجود دارد، گفت: طبق مطالعات نیمی از این پروژه نیاز به رفع معارض ندارد و محدودیت اجرایی و معارض نداریم و می توانیم با سرعت ادامه دهیم اما یک میلیارد یورو اعتبار لازم دارد که مطالعات اقتصادی آن نشان می دهد که در یک بازه زمانی مشخص به سودآوری می رسد.

وی با بیان اینکه از صیاد تا شیخ فضل الله اوج ترافیک است که در این مقطع LRT دو طبقه می شود، گفت: ما دو پروژه شهید شوشتری و همچنین اتصال یادگار امام به بزرگراه بروجردی و اتصال به مسیر تهران – ساوه را نیز به عنوان اولویت در دستور کار قرار داده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.