| کد خبر: 236854 |

◄ نیاز به اورهال بیش از ۳۵ درصد قطارهای درون شهری

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تعمیر و نگهداری کلیه تجهیزات وتأسیسات خطوط، ایستگاه ها و قطارهای متروی تهران تاکید کرد.

تین نیوز

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تعمیر و نگهداری کلیه تجهیزات وتأسیسات خطوط، ایستگاه ها و قطارهای متروی تهران تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی اقراریان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: با عنـایت به بند ۵ ماده یکم مصـوبه راهبـردهای برنامه عـملیاتی مدیـریت بـحران و برنـامه واکنش اضـطراری در متـرو و فضاهای زیر سطحی، شهرداری تـهران بر مبنای سند و برنـامه عملیاتی کاهـش خطرپذیری و مدیریت بحران در حوادث طبیعی و انسان ساخت، موظف است نسبت به تهیه و بازنگری برنـامه های بازدیـد دوره ای و تعمیرو نگهداری مستمر از کلیه تجهیزات وتأسیسات خطوط، ایستگاه ها و قطارهای مترو باتوجه به عمر مفید آنها مطابق با استانداردهای داخلی و بین المللی معتبر اقدام نماید.

وی افزود: دراین خصوص علیرغم تأکید و تذکرهای اعضاء محترم شورای اسلامی شهر تهران حسب اطلاع تاکنون بیش از ۳۵ درصد قطارهای درون شهری وبیش از ۷۵ درصد ناوگان خط ۵ متروی تهران نیاز به اورهال پیداکرده اند، درحالیکه نادیده گرفتن چنین موضـوع مهمی باعـث انبـاشت مشکلات و تعطیلی خطوط متـرو یکی پس از دیگری می شود و زیر سـاخت متـرو در مدیریت بحران نه تنها مددرسان نخواهد بود؛ بلکه خود به یک معضل و بحران انسانی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: لذا جهـت جلوگیری از ایـجاد چالش های فـوق الذکر و نـیز افزایـش شاخـص آسایش شـهروندی، با پیش بینی اعتـبار لازم در بـودجه سـال آیـنده (۱۴۰۱) شهرداری تـهران و همچنین پیگیری بدهی های دولـت در این زمینه، اقدامات لازم صورت پذیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.