| کد خبر: 236784 |

◄ راهنمای آنلاین مشاهده وضعیت آب و هوای جاده های کشور

با انتخاب مبدا و مقصد مورد نظر به اطلاعات لازم از قبیل؛ سرعت وزش باد، وضعیت هوا، دید افقی جاده و دمای هوا را در طی مسیر مورد نظر بصورت آنلاین مطلع شوید.

تین نیوز

همه می دانیم قبل از شروع سفر آگاهی از وضعیت آب و هوای مسیر بسیار با اهمیت می باشد.

برای اطلاع از چگونگی آب و هوا در جاده های کشور می توان با مراجعه به سامانه ای که سازمان هواشناسی در پورتال خود برای اطلاع از وضعیت آب و هوای جاده ها و راه های کشور در دسترس عموم قرار داده است، با انتخاب مبدا و مقصد مورد نظر به اطلاعات لازم از قبیل؛ سرعت وزش باد، وضعیت هوا، دید افقی جاده و دمای هوا را در طی مسیر مورد نظر دسترسی داشت. 

در ادامه با امکانات این سامانه و نحوه عملکرد آن آشنا خواهید شد.

سامانه پیش بینی وضعیت هوا(کلیک کنید)

 

راهنمای سامانه پیش بینی وضعیت هوای راه ها و شهر های کشور

33

 

بعد از ورود به سامانه، دو راه برای بررسی وضعیت آب و هوای مبدا تا مقصد خود خود دارید.

می توانید از میان لیستی از محورها و جاده های موجود در صفحه، مسیر خود را مشخص کنید. و یا می توان از طریق منوی جستجور در راه های کشور، شرایط جوی را در مسیر انتخابی خود مشاهده نمایید.

بعد از انتخاب مسیر ، مشخصات آب و هوایی برای تمام شهر هایی که تا رسیدن به مقصد طی می کنید به صورت جدول که شامل اطلاعات هواشناسی می باشد، مشاهده می کنید. 

44

همچنین در قسمت پایین صفحه نیز وضع هوای شهرهای مسیر روی نقشه کشور نمایش داده می شود که می توان با انتخاب هر یک از مناطق نشانه گذاری شده، اطلاعات بیشتری را دریافت نمود.

55

در سمت چپ صفحه اطلاعاتی درباره شرایط اقلیم دو استان انتخابی به عنوان مبدا و مقصد قابل مشاهده می باشد که با کلیک کردن بر روی هر استان می توان از وضعیت آب و هوایی شهرستان ها هم اطلاعاتی بدست آورد. 

66

 

سامانه پیش بینی  هواشناسی جاده ای کشور

این سامانه توسط مرکز مدیریت راه های کشور راه اندازی شده است، که با ارایه اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت آب و هوا و میزان بارش در ۷ محور پرتردد کشور، اطلاعات کاملی را جهت مدیریت سفرهای جاده‌ای در اختیار کاربران قرار می دهد. 

1ق

با مراجعه به این سامانه، در سمت راست صفحه، با انتخاب هر یک از  محورهای ذکر شده، می توان اطلاعات  پیش بینی هواشناسی از قبیل مقدار بارش، میزان دما و رطوبت و سرعت باد را طی سه تا 72 ساعت آینده مشاهده کرد. 

همچنین در انتهای صفحه با مراجعه به لینک "وضعیت هشدار مسیر" می توانیم با مشاهده "لیست هشدار بارش" از زمان بارش در مسیر انتخابی خود مطلع شویم. 

1لف

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.