| کد خبر: 236738 |

◄ اتوبوس برقی مشهد تا پایان سال پلاک‌گذاری می‌شود

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: تا امروز اتوبوس برقی ۷۰ درصد مراحل استاندارد را پیش برده است و تا پایان سال پلاک‌گذاری می‌شود.

تین نیوز

علی اصغر نیشابوری اظهار کرد: این اتوبوس برقی پس از رونمایی، چهار روز در خطوط اتوبوسی مشهد ازجمله خط یک بی آر تی آزمایش میدانی و پس از دریافت تأییدیه‌های مربوط به استاندارد و شماره گذاری به تهران ارسال شد.

به گزارش تین نیوز، او افزود: بر اساس اطلاعاتی که از شرکت سازنده دریافت کرده‌ایم، تا امروز حدود ۷۰ درصد از تأییدیه‌های استاندارد مربوط به این اتوبوس برقی دریافت شده است و برخی استانداردهای دیگر باید به تأیید برسد تا در نهایت بتوان این خودروی ملی را پلاک گذاری کرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه احتمالاً تا پایان سال دیگر موارد مربوط به استانداردهای این اتوبوس انجام می‌شود و تا قبل از سال جدید نیز پلاک گذاری انجام خواهد شد، ادامه داد: اولویت ما در شهرداری مشهد و البته بنا بر قرارداد این بوده است که ابتدا باید از استانداردهای مربوط به این خودرو و درنهایت پلاک گذاری آن مطمئن شویم و پس از آن اتوبوس دوباره در مدار آزمایش ما در خطوط اتوبوسرانی قرار گیرد تا بتوانیم پس از طی این مراحل به سمت انعقاد قرارداد تولید انبوه برویم. در عین حال، بهره‌مندی از اتوبوس برقی به دلیل آلاینده نبودن این خودرو جزو اولویت‌های ما قرار دارد.

نیشابوری با اشاره به اهمیت انجام آزمایش‌های لازم برای اولین اتوبوس برقی کشور، اظهار کرد: بی شک انجام آزمایش‌های لازم برای این اتوبوس می‌تواند به رفع ایراد در تولید اتوبوس‌های دیگر کمک کند.

وی درباره هزینه‌های ساخت این اتوبوس نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه اتوبوس رونمایی شده در مشهد اولین اتوبوس برقی کشور به حساب می‌آید، به طبع هزینه ساختش زیاد است، اما با توجه به اینکه قرارداد امضاشده بین شهرداری مشهد، گروه مپنا و شرکت سازنده، قراردادی پژوهشی، نوآورانه و مشارکتی بوده، ۵۰ درصد هزینه ساخت این اتوبوس بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد بر عهده شرکت سازنده خواهد بود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تأکید کرد: با توجه به این موضوع‌ها، ساخت این اتوبوس برای شهرداری مشهد شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه داشته، اما درمجموع هزینه ساخت آن حدود دوبرابر این رقم بوده است.

نیشابوری اظهار کرد: بی شک با افزایش تولید انبوه اتوبوس، هزینه‌های تمام شده تولید نیز کم خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا چنین قیمتی برای خرید اتوبوس مقرون به صرفه است یا نه، افزود: هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس دیزلی حدود پنج میلیارد تومان است، اما باید به این نکته توجه کرد که هزینه نگهداری اتوبوس برقی در زمان بهره برداری به مراتب کمتر از هزینه نگهداری اتوبوس دیزلی است و در عین حال اتوبوس برقی آلایندگی ندارد و سو استفاده از این اتوبوس زیاد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.