| کد خبر: 236704 |

احتمال وقوع سیل با بارندگی‌های سراسری در کشور

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو با پیش‌بینی وقوع بارش‌ها در مناطق واقع در نوار شمالی و برخی از مناطق مرکزی، غرب و همچنین در جنوب کشور اعلام کرد که در برخی از استان‌ها بارش می‌تواند با سیلاب همراه باشد.

تین نیوز

متوسط و بیشینه بارش برای حوضه‌های ۶ گانه آبریز اصلی کشور در حوضه آبریز دریای خزر متوسط بارش ۲۴.۸ میلیمتر و بیشینه آن ۱۰۳.۱ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط بارش ۲۱.۳ و بیشینه ۵۴.۴ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی می‌شود. همچنین حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۷.۱ و بیشینه ۷۰.۱ میلیمتر بارندگی خواهد بود.

در حوضه آبریز قره قوم متوسط بارش ۵.۵ و بیشینه ۱۸.۹ میلیمتر بارندگی خواهد بود و در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی ۰.۴  و بیشینه ۱۰.۲ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

همچنین برای حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان متوسط بارشی ۱.۸ و با بیشینه ۵۷.۶ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

این متوسط و بیشینه در هفته دوم منتهی به ۲۱ آبان ماه در حوضه آبریز دریای خزر متوسط بارش ۵.۱ میلیمتر و بیشینه آن ۵۰.۱ بارندگی پیش‌بینی شده است.

برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط بارش ۰.۳ و بیشینه ۴.۳ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی می‌شود و حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۲.۹ و بیشینه ۳۲ میلیمتر بارندگی خواهد بود.

در حوضه آبریز قره قوم متوسط بارش ۱.۳ و بیشینه۸.۳ میلیمتر بارندگی خواهد بود. همچنین در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی ۰.۱ و بیشینه ۳.۸ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

برای حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان متوسط بارشی ۰.۸ و با بیشینه ۱۳.۸ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

معاون امورآب و آبفای وزیر نیرو روز گذشته  اعلام کرد:‌ میزان بارش در کشور از ابتدای سال آبی جدید (مهر۱۴۰۰ تا آخر شهریور ۱۴۰۱) نسبت به متوسط دوره ۵۳ ساله اخیر حدود ۳۶ درصد کاهش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.