| کد خبر: 236667 |

اجرای «هوشمندسازی محدودیت‌ها» از ابتدای آذر

مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذر بازگشایی می‌شوند، البته درباره مدارس ابتدایی باید بنا بر نظر و اعلام آمادگی آموزش و پرورش باشد.

تین نیوز

معاون بهداشت وزارت بهداشت: مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذر بازگشایی می‌شوند، البته درباره مدارس ابتدایی باید بنا بر نظر و اعلام آمادگی آموزش و پرورش باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، دکتر کمال حیدری درباره زمان دقیق بازگشایی مدارس افزود: آموزش و پرورش اعلام کرده که ۱۰۰ درصد کادر اداری و اولیای مدارس واکسن تزریق و بالای ۸۰ درصد دانش‌آموزان هم واکسن تزریق کرده‌اند.

وی با بیان این‌که شرط ورود به مدارس و دانشگاه‌ها انجام واکسیناسیون است، گفت: قرار بود بازگشایی مدارس ماه قبل انجام شود، اما تاخیر در بازگشایی مدارس به دلیل تکمیل کردن پوشش واکسیناسیون بوده است.

حیدری درباره وضعیت تصمیم‌گیری برای منع تردد شبانه هم افزود: دهم آبان جلسه کارشناسی درباره منع تردد شبانه در وزارت کشور برگزار می‌شود و در این جلسه کارشناسی تصمیم نهایی را می‌گیریم.

وی افزود: در عین حال این روال را در زمینه رفع محدودیت‌ها به صورت هوشمند به سمتی می‌بریم که افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، آزادی عمل بیشتری داشته باشند. این موضوع در ستاد کرونا مصوب شده است و از ابتدای آذر اجرا می‌شود.

دکتر کمال حیدری با بیان این‌که بنابراین درباره منع تردد شبانه دهم آبان تصمیم‌گیری می‌شود، ادامه داد: البته مبنا را چه در زمینه تردد‌ها و چه در زمینه حضور در مجامع مانند اماکن آموزشی و ... همه را با بحث واکسن پیش می‌بریم.

وی درباره بروز خیز ششم کرونا در کشور گفت: موج ششم هنوز شروع نشده است و وارد موج ششم نشده‌ایم. برخی از استان‌ها که هفته گذشته حالت صعودی داشتند اکنون روی نمودار، فِلَت شده‌اند. برخی استان‌ها هم که در حالت نزولی بودند اکنون مقداری صعودی شده‌اند، اما در کل کشور شرایط مان رو به نزول است. با این حال باید حساس باشیم؛ چرا که وضعیت می‌تواند تغییر کند. متاسفانه برخی عادی با موضوع برخورد می‌کنند و این برای ما جای نگرانی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.