| کد خبر: 236649 |

◄ فاصله گذاری اجتماعی در پروازها لغو شد

بر اساس آخرین شیوه نامه ابلاغی معاونت بهداشت وزارت بهداشت به وزارت راه، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها و فروش حداکثر ۶۰ درصدی بلیت به مسافران لغو شد.

تین نیوز

بر اساس نامه کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت به شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، شرایط پذیرش مسافران و گردشگران در ناوگان حمل و نقل برون شهری تغییراتی کرده است که از مهمترین آن می‌توان به حذف الزام فروش حداکثر ۶۰ درصد بلیت‌های هواپیما و جایگزین شدن تست منفی کرونا (پی سی آر) با اعتبار ۷۲ ساعت برای پروازهای داخلی و ۹۶ ساعت برای پروازهای خارجی اشاره کرد.

به گزارش تین نیوز، در این نامه تاکید شده است: وزارت راه و شهرسازی مکلف به نظارت عالیه و برخورد با هرگونه مغایرت مشاهده شده در نظارت‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

بر اساس این نامه پذیرش مسافر در سفرهای برون شهری شامل شناورها، قطارها و اتوبوس‌ها حداکثر ۸۰ درصد صندلی‌ها و در هواپیما به صورت ۱۰۰ درصدی خواهد بود.

همچنین در قطار و در کوپه‌هایی که به خانواده‌ها فروخته می‌شود لزومی به رعایت ظرفیت ۸۰ درصدی نخواهد بود.

در سفرهای زمینی با اتوبوس و همچنین پروازها و سفرهای دریایی داخلی، مسافران باید تست پی سی آر منفی با اعتبار ۷۲ ساعت و یا کارت واکسن خود را همراه داشته باشند و در سفرهای دریایی خارجی و پروازهای خارجی هم، همراه داشتن تست منفی کرونا و کارت واکسن (هر دو) الزامی خواهد بود.

رعایت فاصله دو متری مسافران هنگام پذیرش، گندزدایی اتوبوس ها، هواپیماها و قطارها قبل از مسافرگیری و باز بودن پنجره اتوبوس‌ها و قطارها از دیگر الزامات تاکید شده در نامه معاون بهداشت وزیر بهداشت در سفر با حمل و نقل عمومی اعم از دریایی، زمینی، ریلی و هوایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.