| کد خبر: 236646 |

◄ تهران از راه‌آهن سریع‌السیر قم-اصفهان حذف شد

شورای اقتصاد زمانبندی بازپرداخت فاینانس خط‌آهن سریع‌السیر قم-اصفهان را به وزارت راه ابلاغ کرد. قرار بود این پروژه از تهران آغاز و به اصفهان ختم شود.

تین نیوز

مصوبه شورای اقتصاد که توسط  سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خطاب به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده به شرح زیر است؛

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شورای اقتصاد در جلسه مورخ 1400/07/12 درخواست شماره 8069/100/02 مورخ 1400/01/25 آن وزارت در خصوص اصلاح جدول زمانبندی دریافت و بازپرداخت تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) مصوبه شماره 47/111263 مورخ 1389/12/28 شورای اقتصاد موضوع احداث راه آهن دوم قم-اصفهان با مشخصات سریع‌سیر را به استناد ماده 20 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و تبصره 3 قانون بودجه سال 1400 کل کشور مورد برسی و به شرح جدول ذیل مورد تصویب قرار داد:

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اگر الویت روی دستیابی به فناوری راه اهن برقی بود بسیار بهتر از پروژه راه اهن سریع السیر بود .

    شما خودتان تصور کنید راه اهن برقی تهران قم جمکران با راه اهن برقی ۲۵۰ مثلا ۳۰ دقیقه میرسد ، راه اهن سریع السیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ۲۰ دقیقه ای .

    مسافر براش دیگر ۱۰ دقیقه فرقی ندارد تفاوت احساس نمیکند توی واقعیت!! توی مسیرهای بسیار طولانی این تفاوت سرعت ها معنی دار هست .وزارت راه شهرسازی بنظر من باید جلوی راه اهن سریع السیر در مقطع زمانی فعلی بگیرد چون ما الان وارد رقابت ترانزیتی با سایر کشورها هستیم راه اهن برقی اهمیت راهبردی برای ما دارد همچنین هزینه پایین دارد و نیاز های ما در مقطع فعلی جواب میدهد .

    لطفا دیگر راه اهن سریع السیر در سایر مسیر ها نزنید چون هم درامدی برای کشور ندارد و هم چنین هزینه بالا با بهره وری پایین دارد . اگر تمرکز کشور روی راه اهن برقی بیشتر بود با یک تیر چند نشان را میزدیم