| کد خبر: 236632 |

‍ مهدی مهدی خانی:

◄ نارضایتی از اجرای کند پروژه میدان آزادی شهر قزوین

طرح ساماندهی دولتخانه صفوی در محدوده سبزه میدان نیازمند بازنگری و تایید مراجع دانشگاهی است

تین نیوز

قزوین_سارا غلامی| مهدی مهدیخانی، رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه در  پروژه سبزه میدان نقش بی بدیل و رضایت مردم دیده نشده است و در انتخاب فصل و زمان اجرای طرح با بدسلیقگی مواجه هستیم، عنوان کرد: گسترش سریع شهرها باعث بروز معضلاتی چون رشد ابعاد کالبدی شهرها، تداوم ساخت و ساز در زمین های آسیب پذیر یا بروز ناهنجاری های ترافیکی شده است و شهر قزوین نیز متاسفانه از این رویه بی بهره نمانده است که متاسفانه اوج آن را در این روزها در پروژه میدان آزادی ملاحظه می کنید.

این مسئول اظهار کرد:  چنانکه مستحضرید طرح ساماندهی دولتخانه صفوی  ور محدوده سبزه میدان به عنوان یک فضای شهری از سالیان پیش در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفته است.

photo_2021-10-31_18-29-37

مهدیخانی ادامه داد: هویتی ناشی از تحولات وسیع جهانی و ملی که در دوران صفوی، قاجار و ستمشاهی پهلوی و نظام کریمه جمهوری اسلامی شکل گرفته است. به هرحال سبزه میدان در شرایط حاضر به طور قطع، مرکزی ترین فضای شهری قزوین و میدان اصلی و با هویت تاریخی آن است.

این عضو شورا اذعان کرد: این میدان، در یکی از پر ازدحام ترین گره های ترافیکی شهر واقع شده و از آنجایی که در بافت تاریخی نیز قرار دارد، بهترین محلی برای آغاز ساماندهی (آرام سازی، بهسازی و کم کردن بار ترافیک) ساختار شهر قزوین بوده است. 

وی افزود: از سوی دیگر، با توجه به قرارگیری این میدان در میان شریان های ارتباطی مهمی که شمال، جنوب، شرق و غرب قزوین را به هم وصل می کند، با چالش های کلانی روبه روست.

مهدیخانی با بیان اینکه متاسفانه باید اعلام کنم که مشکلات ناشی از اجرای کند این پروژه مردم را بسیار آزرده است، در حالی که انتظار می رفت این موضوع با درایت و محور بودن مردم پیشرفت داشته باشد، افزود:   متاسفانه باعث نارضایتی مردم منطقه شده است. به شخصه معتقدم در این پروژه نقش بی بدیل و رضایت مردم دیده نشده است و در انتخاب فصل و زمان اجرای طرح با بدسلیقگی مواجه هستیم. 

همچنین در مورد موضوعات فنی و معماری پروژه طرح ساماندهی دولتخانه صفوی در مجال دیگری و با حضور متخصصین سخن خواهیم گفت اما تا همین جا باید به عرض برسانم که این طرح به هیچ وجه انتظارات اینجانب را برآورده ننموده است و قطعاً نیازمند بازنگری و تایید مراجع دانشگاهی نیز می باشد.

مهدیخانی خاطر نشان کزد: از موضوعات دیگری که در این پروژه مغفول باقی مانده است، تعیین مسیرهای جایگزین برای تردد خودروها و تغییر مسیر خودروهای همگانی است. ای کاش قبل از آنکه پروژه آغاز می‌شد برای موارد فوق الذکر تمهیدات لازم اندیشیده می‌شد.

وی تاکید کرد: با یک پرس و جوی ساده از مردم مناطق بلاغی، نادری، فردوسی، سپه و خیابان امام خمینی (ره) می‌توان به حجم نارضایتی مردم در این پروژه پی برد.

وضعیت مالی پروژه نیز نیازمند شفاف سازی است و برای اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مشخص نیست این پروژه با چه رقمی و تا چه زمانی به طول خواهد انجامید؟. کاربری های تجاری و اداری متنوع اطراف میدان نیز بر ازدحام و اغتشاش آن افزوده است. هرچند که تنوع کاربری های اطراف یک میدان می تواند فضای آن را زنده و پویا نگاه دارد، اما در این میدان ترافیک سواره عبوری و فقدان دسترسی به پارکینگ باعث ایجاد اغتشاش و آلودگی های محیطی شده است.

در چنین فضایی از دستگاه های خدمات رسان همچون آب ، برق و گاز و همچنین پلیس راهور نیز انتظار بیشتری برای همراهی داشته ایم که متاسفانه محقق نشده است. 

انتظار اینگونه است که چنین پروژه هایی به صورت شبانه روزی و با اقدام جهادی جمع و افتتاح شود. در حالیکه متاسفانه ضعف مشهود پیمانکار پروژه، باعث ایجاد نارضایتی مردم شده است. 

وی در پایان خواستار شد: در انتها با توجه به شناختی که از جناب آقای صباغی شهردار محترم قزوین دارم، خواهشمندم جناب آقای شهردار در این موضوع شخصاً ورود کرده و از اتلاف وقت و هزینه مردم بیشتر جلوگیری نماید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.