| کد خبر: 236543 |

◄ نوسازی خودروهای ناوگان حمل کالا سرعت می‌گیرد

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از امضای قرارداد خرید ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل ونقل کالا با شرکت‌های خودروساز خبر داد و گفت: با ورود این خودروها نوسازی ناوگان شتاب می‌گیرد.

تین نیوز

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در سفر به استان البرز و در جلسه دیدار با تشکل‌های صنفی بخش حمل ونقل جاده‌ای استان با اشاره به ضرورت حرفه‌ای‌گرایی و ورود نیروهای متخصص به بخش جابه‌جایی کالا و مسافر، افزود: : به منظور ارتقای ایمنی و بهبود کیفیت ارائه خدمات به هموطنان نوسازی ناوگان در دستور کار سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قرار گرفته است و در این راستا علاوه بر واردات تعدادی کامیون با عمر سه سال، قراردادهایی با شرکت‌های خودروساز منعقد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، افزود: برای خرید کامیون‌های مذکور به رانندگان تسهیلات با کارمزد ۶ درصد ارائه می‌شود که در صورت اسقاط ناوگان فرسوده بتوانند با استفاده از این تسهیلات ناوگان خود را نوسازی کنند.

وی نقش صنوف حمل ونقل و دست‌اندرکاران این بخش را در ارائه خدمات شایسته به مردم، حائز اهمیت دانست و افزود: بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مطابق با پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی باید به سمت توانمندسازی و هوشمندسازی بروند تا بتوانند سطح سرویس قابل ارائه به مردم را ارتقا دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از راه‌اندازی صندوق رفاهی برای فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: در صورت راه‌اندازی این صندوق، با هم‌افزایی رانندگان و شرکت‌ها شرایط معیشتی رانندگان بهبود می‌یابد.

بر اساس تفاهم‌نامه بین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای رانندگان جدیدالورود به بخش حمل ونقل عمومی گواهینامه مهارت حرفه‌ای می‌گیرند.

با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای از این پس رانندگان برای ورود و فعالیت در بخش حمل ونقل عمومی باید دوره های تخصصی حرفه‌ای شغلی را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سپری کنند و پس از اخذ گواهینامه حرفه ای وارد این حوزه شوند.

وی افزود: این امر برای اولین بار در کشور به منظور ارتقای مهارت و توانمندی رانندگان بخش حمل ونقل عمومی انجام می‌شود و برای افراد پس از سپری‌کردن دوره‌های تخصصی گواهینامه مهارتی دارای کد بین‌المللی صادر می‌شود و در ادامه شرایط برای آموزش سایر رانندگان فعال این بخش نیز فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه اعتبارات و بودجه‌های موجود به هیچ‌وجه جوابگوی نیازهای سازمان برای بهسازی جاده‌ها نیست، توضیح داد: بیش از ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که اگر بخواهیم سرویس مطلوبی به کاربران این راه‌ها ارائه دهیم باید حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم ولی میزان اعتبار سالانه سازمان حدود ۱۰ درصد این مبلغ است .

امانی تصریح کرد: علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری موجود نمی‌توان خدمات‌رسانی به مردم را تعطیل کرد و باید به دنبال افزایش اعتبارات و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: در شرایط موجود تمام ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید بر روش‌های کاهش هزینه‌های جاری و افزایش بهره‌وری تمرکز کنند تا بتوانیم مشکلات را از میان برداریم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه راه‌های استان البرز در تردد بین استانی، گفت: این استان شاهراه عبوری ۱۴ استان کشور است و میانگین تردد آن چهار برابر تردد کشوری است و باتوجه به این موضوع سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای توجه ویژه‌ای به ارتقای ایمنی و بهسازی راه‌های مواصلاتی این استان دارد و طرح‌هایی را برای رفع گره‌های ترافیکی آزادراه تهران- کرج- قزوین، روانسازی ترافیک محدوده پل فردیس تا پل کلاک و همچنین بهسازی و ایمن‌سازی محور کرج – چالوس در دست اقدام دارد.

 در حاشیه این سفر که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، معاونین راهداری و توسعه مدیریت و منابع سازمان و مدیرکل دفتر ریاست و مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی انجام شد علاوه بر برگزاری جلسه شورای اداری، از مرکز مدیریت راه‌های استان و ساختمان در حال ساخت پاسگاه پلیس راه کرج- قزوین بازدید به عمل آمد و با تعدادی از رانندگان بخش حمل ونقل مسافر و کارکنان اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرز دیدار و گفت‌وگویی صورت گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    راست می گوی اول سختی کار وسنوات 72تا80راننده گان که سه چهارسال است وتامین اجتماعی قبول ندارد بقیه رابگیرد وهشت سال حق راننده گان رابدهد درست کن بعد وعده بده وعده دادن کارندارد به عمل واجرا درآمدن خوب است سه سال قبل هم وعده همین دومشکل وحل شدن را دادید