| کد خبر: 236536 |

۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آماده در کشور نیازمند قیر هستند

در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آماده آسفالت در استان‌ های کشور وجود دارد اما قیر مورد نیاز آن‌ها هنوز تأمین نشده است.

تین نیوز

معاون ساخت و نگهداری راه‌ های روستایی و فرعی سازمان راهداری حمل‌ و نقل جاده‌ ای کشور گفت: یکی از مشکلات اساسی امروز تأمین قیر بوده به‌ طوری‌ که در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آماده آسفالت در استان‌ های کشور وجود دارد اما قیر مورد نیاز آن‌ها تأمین نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، خداداد مقبلی در حاشیه بازدید از برخی مسیرهای روستایی قوچان  تأکید کرد: اگر قیر مورد نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن تأمین نشود به دلیل فرارسیدن فصل سرما، کاهش دما و بارش برف و باران، تمام اقدامات انجام‌شده برای این راه‌های آماده باید دوباره صورت بگیرد.

وی گفت: برای تأمین اعتبارات موردنیاز راه‌ های روستایی بر اساس تصمیم‌ های گرفته‌ شده این موضوع در شورای برنامه‌ ریزی استان‌ ها و به‌ تبع کمیته برنامه‌ ریزی شهرستان‌ ها بررسی و سپس اعتبار موردنیاز اختصاص داده می‌ شود.

مقبلی با یادآوری اینکه برای دو مسیر روستایی قوچان اعتباری در کمیته برنامه‌ ریزی این شهرستان در نظر گرفته‌ شده است، گفت: برای مسیر روستای مشکانلو از توابع بخش آبکوه یک‌ بار مناقصه برگزار شد اما پیمانکاری اعلام آمادگی نکرد در نتیجه این مناقصه تجدید شده و تا یک ماه آینده تکلیف آن مشخص خواهد شد.

وی با یادآوری این موضوع که طی دو سال گذشته اطلاعات خوبی در زمینه راه‌ های روستایی توسط سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای کشور به‌ دست‌ آمده است، بیان کرد: این اطلاعات مربوط به روستاهای ۲۰ خانوار به بالا بوده که به‌ صورت جزئی مسائلی نظیر طول راه‌ ها، میزان کوهستانی بودن مسیرها و تعداد دشت‌ های ماهور گردآوری شده است.

مقبلی ادامه داد: بر این اساس از ۴۶۲ شهرستان ارزیابی‌ شده در کشور، ضریب برخورداری ۷۲ شهرستان از راه‌ روستایی آسفالته کمتر از ۷۰ درصد است.

وی اضافه کرد: به‌ عنوان‌ مثال ضریب برخورداری استان خوزستان در حوزه آسفالت حدود ۹۴ درصد بوده اما شهرستان دزفول به ۲۴ درصد می‌ رسد و این اختلاف نشان از آن دارد که توزیع اعتبارات مناسب نبوده است پس باید توزیع اعتبارات بر اساس این اطلاعات دقیق و جامع صورت بگیرد تا نُرم کشوری افزایش پیدا کند.

وی گفت: توزیع اعتبارات توسط استان‌ها انجام‌ شده و اطلاعات تکمیلی نیز توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای احصا شده است لذا باید در بودجه سال آینده این برنامه از حالت استانی خارج و به‌ صورت ملی تغییر یابد تا اعتبارات برای روستاهای محروم به‌ درستی اختصاص پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.