| کد خبر: 236534 |

◄ مرگ یک راننده کامیون به دلیل استفاده از گاز پیک نیک در کابین

صبح امروز یک راننده کامیون به علت استفاده از گاز پیک نیک در کابین، جان خود را از دست داد.

تین نیوز

صبح امروز یک راننده کامیون به علت استفاده از گاز پیک نیک در کابین، جان خود را از دست داد.

به گزارش تین نیوز، شهروند خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: به نظر می رسد این راننده صبح امروز  به دلیل سرمای هوا، از گاز پیک نیک برای گرم کردن خود استفاده کرده اما دچار گاز گرفتگی شده و جان باخته است.

این شهروند خبرنگار تین نیوز افزود: مرگ این راننده صبح امروز امروز در نزدیکی میدان میوه درچه رخ داده است.

پیش از این، محمد اتحادی راننده و کامیوندار عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ ها، در گفت و گو با تین نیوز،  از مدیران پایانه‌های کشور خواسته بود برای حفظ ایمنی رانندگان کامیون، به خصوص در مناطق سردسیر استراحتگاه مناسب با امکانات گرمایشی برای رانندگان مهیا کنند.

وی گفت: یکی از سختی‌های رانندگی و رانندگان برون‌ شهری در فصل سرما، استراحت در کابین کامیون است چراکه راننده مجبور است برای گرم کردن کابین و فرار از سرما از گاز پیک‌ نیک استفاده کند.

اتحادی با یادآوری این‌که طی سال‌ های گذشته تعدادی از رانندگان در اثر گاز گرفتگی و خفگی ناشی از روشن کردن پیک‌ نیک در کابین کامیون جان باخته‌اند، اظهار کرد: با توجه به این‌که تعداد زیادی از ناوگان بار کشور به خصوص ناوگان فرسوده، فاقد بخاری درجا هستند، لازم است مدیران پایانه‌های بار کشور به خصوص در مناطق سردسیر، استراحتگاه مناسب با امکانات گرمایشی برای رانندگان مهیا نموده و یا نمازخانه‌ پایانه را در اختیار رانندگان قراردهند تا آنها مجبور نباشند در کامیون خود با روشن کردن گاز پیک‌ نیک استراحت کند.

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها افزود: رانندگان نیز باید توجه کنند که اگر مجبور به استراحت در پارکینگ جاده‌ ها بوده و ناچار به استفاده از گاز پیک‌ نیک شدند حتما شیشه‌ ها را کمی پایین آورده و مواظب آتش‌سوزی پتو و دیگر البسه داخل کابین نیز باشند.

به گزارش تین‌نیوز، اتحادی خاطرنشان کرد: در کامیون‌ هایی که بخاری درجا دارند نیز در صورت استفاده طولانی مدت (حدود هفت یا هشت ساعت) از بخاری، احتمال اتمام شارژ باتری و روشن نشدن خودرو در سرمای صبح روز بعد وجود دارد بنابراین بهتر است بیش از 6 ساعت از بخاری درجا استفاده نشود.

به گفته وی در این شرایط بهترین کار آن است که برای جلوگیری از بروز مشکل، زمان استراحت در ساعات پایانی شب باشد و بخاری درجا نیز قبل از خاموش کردن موتور، روشن شود.

اتحادی در توضیح این امر گفت: وقتی بخاری درجا روشن می‌شود، شمع احتراق برق زیادی مصرف می‌کند و دور موتور بخاری زیاد شده و مصرف برق اولیه افزایش می‌یابد.

 

مرگ راننده
مرگ راننده کامیون دراثر گاز گرفتگی
index
کامیون راننده
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • neda 0 0

    ناراحت شدم😔اما میتونند از کیسه خواب استفاده کنند،هم گرم هستش و هم امنیت رانندگان عزیز و زحمتکش در خطر نیست و روزهای سرد سال میتونه با خیال راحت سالها استفاده کنه،بدون اینکه نگران چیزی باشه.