| کد خبر: 236500 |

◄ سرعت عملیات اجرایی احداث پایانه مترویی آزادگان به شرط تامین اعتبار

فاز نخست پروژه احداث پایانه 50 هکتاری آزادگان که محلی برای تعمیر و توقف قطارهای خط 3 مترو به حساب آمده و با بهره‌برداری ازآن امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط میسر می‌شود

تین نیوز

فاز نخست پروژه احداث پایانه 50 هکتاری آزادگان که محلی برای تعمیر و توقف قطارهای خط 3 مترو به حساب آمده و با بهره‌برداری ازآن امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط میسر می‌شود، مراحل پیشرفت عملیات اجرایی را پشت سر می‌گذارد و برای تسریع در تکمیل آن، تامین به موقع منابع مالی یک پیش شرط اساسی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس"علیرضا کردرستمی" سرپرست مجری پروژه پایانه آزادگان با اعلام مطلب فوق افزود: کلنگ احداث پایانه آزادگان در منطقه 18، آبان ماه سال گذشته بر زمین زده شد و در حال حاضر چند جبهه کاری از پروژه فعال است. برای دسترسی به سه‌راهی موجود در جنوب خط ۳، انحراف ترافیک در بزرگراه آیت ا... سعیدی انجام و عملیات خاکی به همراه احداث سازه نگهبان (شمع و سرشمع) طبق برنامه پیش می‌رود.

همچنین احداث یک تونل 40 متری زیر خط راه‌آهن و یک تونل 30 متری در جوار بزرگراه آیت ا... سعیدی و سازه گالری در محدوده بزرگراه آیت ا… سعیدی و محور راه‌آهن نیز در حال اجراست و همزمان در اراضی مربوط به پایانه، عملیات خاکبرداری به تراز کف رسیده است. از طرفی جمع‌آوری پسماندهای مدفون در محوطه‌ای به وسعت 6 هکتار از این اراضی هم در دستور کار قرار دارد.

کردرستمی با بیان اینکه از ابتدا قرار بر این بوده تا 70 درصد هزینه ساخت پایانه آزادگان از طریق تهاتر املاک و ایجاد مجتمع ایستگاهی تامین شود، گفت: پروژه در وضعیت قابل قبولی از حیث سرعت گرفتن عملیات اجرایی در جبهه‌های مختلف کاری قرار گرفته اما به هر حال تامین به موقع منابع مالی، لازمه استمرار روند پیشرفت کار است و این مهم باید به صورت مداوم مدنظر قرار گیرد.

سرپرست مجری پروژه پایانه آزادگان در پایان گفت: با در نظرگرفتن موضوع اتصال خط 3 متروی تهران به خط حومه‌ای اسلامشهر در آینده‌ای نه چندان دور، اهمیت ساخت و بهره‌برداری به موقع از پایانه مذکور دوچندان بوده و این پایانه به یکی از مهمترین اجزای شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت تبدیل خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.