| کد خبر: 236446 |

◄ معافیت حمل و نقل بار و مسافر از مالیات بر ارزش افزوده

خدمات حمل و نقل اعم از بار و مسافر درون و برون شهری و بین المللی جاده ای، ریلی و دریایی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

تین نیوز

خدمات حمل و نقل اعم از بار و مسافر درون و برون شهری و بین المللی جاده ای، ریلی و دریایی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس ابلاغیه قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب دوم خرداد ماه 1400 مجلس شورای اسلامی و مطابق بند 13 از بخش ب ماده 9 قانون، خدمات حمل و نقل اعم از بار و مسافر درون و برون شهری و بین المللی جاده ای، ریلی و دریایی از پرداخت مالیات بر ارش افزوده معاف است.

همچنین مطابق ماده 32 قانون، مبادرت به حمل و نقل برون شهری مسافر و فروش بلیت در داخل کشور با وسائط نقلیه زمینی، کماکان مشمول پرداخت پنج درصد بهای بلیت به عنوان عوارض به حساب شهرداری مبدا سفر است.

بر اساس بندهای 3 و 4 و 9 ماده 56 قانون احکام و مقررات مربوط به عوارض موضوع قانون مقررات تردد وسایل نقلیه خارجی، عوارض آزاد راه ها و عوارض جاده ای وصولی توسط سازمان متبوع همچنان باقی و پا برجا می باشد.

به گزارش تین نیوز، قانون جدید، 6 ماه پس از ابلاغ به رئیس جمهور (ابلاغیه مورخ 12 تیر ماه 1400 رئیس مجلس شورای اسلامی) لازم الاجرا اعلام شده است و تا زمان لازم الاجرا شدن قانون جدید، مقررات سابق همچنان لازم لاجرا خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.