| کد خبر: 236437 |

◄ اختلال در سامانه هوشمند سوخت/ بنزین با نرخ آزاد قابل عرضه است

از ساعاتی پیش (حدود ساعت 11 صبح امروز) توزیع سوخت در جایگاه‌ های سوخت سراسر کشور قطع و دلیل آن از سوی برخی مسئولان، اختلال در سامانه هوشمند سوخت عنوان شده اما دلیل این اختلال ذکر نشده است.

تین نیوز

از ساعاتی پیش (حدود ساعت 11 صبح امروز) توزیع سوخت در جایگاه‌ های سوخت سراسر کشور قطع و دلیل آن از سوی برخی مسئولان، اختلال در سامانه هوشمند سوخت عنوان شده اما دلیل این اختلال ذکر نشده است.

به گزارش تین نیوز، به دنبال بروز این مشکل، اظهارات نظرهای گوناگونی از سوی مقامات مرتبط منتشر شده است.

از جمله آنها این که علی فروزنده سخنگوی وزارت نفت در گفت و گویی، با اشاره به اختلال رخ‌ داده برای دریافت بنزین از طریق کارت هوشمند سوخت، اظهار کرد: رانندگان می‌توانند از جایگاه‌ های سوخت، بنزین را با نرخ آزاد دریافت کنند.

وی با بیان این که سهمیه‌ های سوخت حفظ خواهد شد، زیرا سامانه آفلاین است، افزود: کارشناسان در حال رفع مشکل هستند که به محض رفع این ایراد، موضوع به اطلاع هموطنان می‌رسد.

همچنین فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به ایرنا اعلام کرد: اکنون ۴۰ درصد از جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به صورت دستی به مدار فعالیت بازگشته‌ اند.

فاطمه کاهی با اشاره به اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت، افزود: این جایگاه با قطع دستی سامانه هوشمند سوخت به مدار بازگشته اند. 

وی افزود: در این جایگاه ها امکان عرضه بنزین و گازوئیل به نرخ دوم و قیمت آزاد وجود دارد. 

کاهی با رد شایعه افزایش قیمت بنزین، ادامه داد: در تلاشیم تا مشکل فنی سامانه هوشمند سوخت هر چه سریع تر رفع شود تا امکان دریافت بنزین به نرخ یارانه ای نیز امکان پذیر شود.

به گزارش تین نیوز، در اظهار نظری دیگر همایون صالحی رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفت: سامانه هوشمند دچار اختلال شده به همین دلیل فعلا امکان سوختگیری بنزین 1500 تومانی نیست. در تلاش هستیم به جایگاه ها مراجعه می کنیم و سیستم بای پس شود تا بنزین با نرخ 3 هزار تومانی به مردم عرضه شود.

او تاکید کرد: در حال حاضر مسئولان در حال بر طرف کردن این مشکل هستند اما فعلا بنزین با نرخ سه هزار تومانی امکان عرضه خواهد داشت. 

صالحی افزود: چون اخلالی در سامانه هوشمند ایجاد شده که باید بررسی شود. تا این لحظه در پیدا کردن مشکل سامانه موفق نبوده ایم لذا فعلا بنزین با نرخ 3 هزار تومان عرضه می شود.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی نیز از بروز هرج و مرج و بی نظمی در جایگاه های سوخت سراسر کشور خبر داده اند.

در اطلاعیه‌ ای که از سوی روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران صادر شده است نیز عنوان شد: به اطلاع هموطنان عزیز می رساند به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوختگیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است، لذا تا رفع مشکل فنی از هموطنان عزیز تقاضا داریم صبوری نمایند.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شد: ضمنا پیرامون تامین بنزین و نفت گاز در جایگاه‌ ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد و هیچ گونه نگرانی در این خصوص متصور نمی‌باشد. ضمنا شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز قویا تکذیب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.