| کد خبر: 236425 |

رییس سازمان آتش نشانی قزوین خبر داد؛

◄ ‍ 242 عملیات آتش‌نشانی قزوین در مهر ماه

قدیر موسی خانی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ۲۴۲عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در مهر ماه توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده است.

تین نیوز

قزوین_سارا غلامی| موسی خانی افزود: از مجموع عملیات های انجام شده، ۱۳۵ عملیات مربوط به حوادث بوده که طی آن ۳۹ نفر نجات یافته اند  و ۱۰۷ عملیات اطفای حریق نیز انجام شده است.

photo_2021-10-25_22-51-36

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ابتدای آبان ماه،  دو هزارو ۱۶۰ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده افزود: یک هزار و ۲۵۳ مورد آن مربوط به اطفای حریق و ۹۰۷ مورد آن عملیات امداد و نجات بوده است که طی آن ۶۱۸ نفر توسط آتش نشانان نجات یافته اند و ۸۸ نفر نیز مصدوم شده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین  تصریح کرد: با فرا رسیدن فصل سرما متاسفانه به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در وسایل گرمایشی هر ساله تعدادی ازشهروندان دچار مسمومیت با گاز شده و فوت می کنند.

وی با اشاره به اینکه هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد مجزا و مجهز به کلاهک باشد، افزود: شهروندان همواره محل اتصال دودکش به وسایل گاز سوز را بازرسی و از آب بندی و ثبات آنها اطمینان حاصل کنند.

photo_2021-10-25_23-01-52

 

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین همچنین بر لزوم رعایت استفاده از دودکش با کلاهک استاندارد تاکید کرد و گفت: مسدود شدن دودکش سبب سوخت ناقص و ایجاد گازهای خطرناک و مسموم کننده می شود که برگشتن چنین گازهایی به داخل فضای زندگی باعث مسمومیت و فوت افراد حاضر در آن مکان می شود.

موسی خانی تاکید کرد: شهروندان باید هر چند وقت یکبار کلاهک دودکش های وسایل گازسوز را بازرسی و چنانچه کلاهک افتاده باشد آن را در محل خود نصب کنند. همچنین کلاهک علاوه بر اینکه از نفوذ باران و برف و افتادن سایر اشیاء به داخل دودکش جلوگیری می کند در منظم سوختن وسیله گازسوز هم موثر است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.