| کد خبر: 236412 |

◄ متروی تهران ۱۶۰۰ واگن کم دارد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس از افزایش ۱۰ برابری ترافیک تهران در زمان بارندگی و آبگرفتگی خبر داد.

تین نیوز

اقبال شاکری، در دیدار با رییس پلیس راهور تهران بزرگ که در محل سالن جلسات پلیس راهور برگزار شد، به ترافیک تهران اشاره کرد و گفت: در صورت آبگرفتگی و بارندگی در تهران، ترافیک پایتخت ۱۰ برابر خواهد شد. در حوزه مترو نیز، متروی تهران ۱۶۰۰ واگن کم دارد و شهرداری تهران باید ۴۰ درصد از منابع خود را به متروی تهران اختصاص دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه روزانه دو و نیم میلیون نفر در تهران با مترو تردد می‌کنند، گفت: ظرفیت اصلی این ناوگان ۸ میلیون نفر است که می توان با اضافه کردن واگن به آن از این قابلیت استفاده کرد.  

شاکری ادامه داد:‌ سه اتفاق مهم و اساسی در مجلس شورای اسلامی روی داد که از جمله می توان به قانون مدیریت یکپارچه شهری، اصلاح ماده ۱۰۰ و قانون نظام مهندسی و ساخت و سازها اشاره کرد که مجلس شورای اسلامی دست دلالان و واسطه ها را از این میان برداشت.

این نماینده مجلس همچنین از رییس فراکسیون محیط زیست خواست تا اسامی و لیست دستگاههایی را که در خصوص آلودگی هوای شهرتهران ترک فعل انجام داده اند، اعلام کند.  

سهم ۳۰ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوای تهران

زهره الهیان، دیگر نماینده مجلس نیز  در ادامه این جلسه گفت:‌ ۳۰ درصد از آلودگی هوای تهران به تردد موتورسیکلت‌های آلاینده و فرسوده اختصاص دارد و باید دستگاه‌های مرتبط به این قضیه ورود پیدا کرده و این نواقص و نگرانی‌ها را رفع کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در این موضوع نقش اساسی دارد، گفت: لازم است که در بحث آلودگی هوا اطلاع رسانی‌های دقیق  و به موقع نیز انجام شود.  

الهیان به استفاده از تکنولوژی‌های جدید نیز اشاره کرد و گفت:‌ می توان از پنل های خورشیدی در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی استفاده کرد و از این ظرفیت خدادادی و پاک در این موضوع کمک گرفت. انرژی خورشیدی علاوه بر تولید نیروی برق  آلودگی برای محیط زیست ندارد و می توان به تدریج آن را جایگزین انرژی فسیلی و آلاینده کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.