| کد خبر: 236324 |

◄ بیمه تکمیلی رانندگان کامیون یا دکانی برای کاسبی؟

سوال بنده این است که مگر بیمه تکمیلی اجباری است؟ الان چند سال است که بیشترین وقت کانون ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر سر این بیمه تکمیلی می گذرد.

تین نیوز
یک فعال بخش حمل و نقل کالا با انتقاد از وضعیت فعلی بیمه رانندگان کامیون، به شرح مشکلاتی پرداخت که موضوع بیمه رانندگان طی 30 سال گذشته بر آنان تحمیل کرده است.

به گزارش تین نیوز، عباس خاکبازان این مطلب را در شبکه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در سال 68 به بهانه بیمه رانندگان برای آنان مهرهای ۱۶ رقمی درست کردند و قرار بر این شد که هزینه بیمه را در زمان بارنامه نویسی بپردازیم و هر کس هم مهر ۱۶ رقمی خود را بر روی آن بارنامه ثبت کند تا شخص بیمه شود.

وی افزود: چند سال گذشت و نه خبری از بیمه بود و نه از سرنوشت مبالغ پرداختی تا این که در سال ۷۲ قرار شد رانندگان را بیمه کنند، بدین ترتیب که در زمان بارنامه نویسی شماره بارنامه و مهر شرکت ها در دفترچه کار ممهور شود تا رانندگان بیمه شوند.
وی خاطرنشان کرد: اما بعد از چند سال باز هم متوجه شدیم که نه خبری از بیمه است و نه خبری از مبالغ پرداختی به شرکت های حمل و نقل.
او عنوان کرد: سال ۸۴ کارت هوشمند به رانندگان ارائه شد  و رانندگان بیمه شدند اما باز دکان جدیدی باز شد.
در سال ۸۹ در پایانه اکبر آباد، انجمن از رانندگان مبالغی را به عنوان بیمه تکمیلی دریافت کرد که بعدا مشخص شد اصلا بیمه تکمیلی در کار نبوده است.
 

بیشتر بخوانید:

خاکبازان ادامه داد: مجددا کانون رانندگان در سال ۹۱ به طور سراسری در ایران اقدام به جمع آوری پول برای بیمه تکمیلی کرد اما باز هم متوجه شدیم خبری از بیمه تکمیلی نیست و باز هم مشخص نشد که این پول ها کجا رفت.
وی گفت: در سال ۹۷ بعد نیز از اعتراضات رانندگان نوای بیمه تکمیلی به راه افتاد و الان هم حدود سه سال است که هر ساله میلیارد ها پول جمع آوری می کنند و یک بیمه تکمیلی دست و پا شکسته تحویل می دهند و مشخص نیست میلیاردها پول مازاد کجا می رود؟
وی گفت: سوال بنده این است که مگر بیمه تکمیلی اجباری است؟ الان چند سال است که بیشترین وقت کانون ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر سر این بیمه تکمیلی می گذرد. اگر این سازمان ها و ارگان ها راست می گویند این نیم درصد (رقم دریافتی بابت بیمه تکمیلی) را به کرایه ها اضافه کرده و اختیار را به خود رانندگان واگذار کنند و خودشان برای رفع بقیه مشکلات رانندگان اقدام و این دکان بیمه تکمیلی را هم تعطیل کنند.
 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    اگرراست می گویند اول تکلیف هشت سال سنوات 72تا80راکه حتی قبول ندارد تامین اجتماعی بقیه رابگیرد تاهشت سال کامل شود وبعد هم چهار درصد سختی کاررابگیرند وسختی کاررادرست کنند بعد بروند بیمه تکمیلی رادرست کنند

  • خاموشی 1 0

    یک سفره ای پهن است دیگر ،سه سال گذشت همه حرفهای زدنی را زده اند ،وگفته ها را گفته اند،
    اینقدر موضوعات مختلف و مهمی وجود دارد که باید به آنها پرداخت ،این موضوع دیگر کهنه و قدیمی شد اگه میخواست اتفاقی بیفته سه سال پیش میفتاد

  • راننده 0 0

    اول سختی کار رانندگان بین‌شهری و بازنشستگی بعد از ۲۰ سال کار رو تصویب کنید مابقی دزدی‌هاتون نوش جون‌تون ... انشالله این دله‌دزدی‌ها باشه واسه آخرت ما جماعت راننده که اون دنیا باهاتون حساب میکنیم