| کد خبر: 236319 |

◄ افزایش ۴۴ درصدی پروازهای فرودگاه های کشور

اطلاعات منتشر از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد پروازهای فرودگاه‌های ملکی این شرکت در ۵ ماهه امسال نسبت به سال ۹۹، رشدی ۴۴ درصدی داشته است.

تین نیوز

آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در پنج ماهه نخست سال جاری، ۱۳۳ هزار و ۳۲۹ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۱۰ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۹۰ مسافر و ۹۰ میلیون ۸۳۷ هزار و ۷۴۷ کیلوگرم بار توسط این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۴۴، ۲۲ و ۴۳ درصد رشد داشته‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این بازه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو نیز ۱۲ هزار و ۴۱۳ نشست و برخاست انجام شده و یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۸۸ مسافر و ۱۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۸۶ کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۹۹ به ترتیب ۸۹، ۵۰ و ۵۸ درصد رشد داشته است.

در مدت زمانی مذکور (۵ ماهه نخست ۱۴۰۰) فرودگاه مهرآباد تهران با ۴۸ هزار و ۴۷۵ نشست و برخاست و جابجایی ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۴۶۲ مسافر صدرنشین فهرست فرودگاه‌های پرتردد در کشور است و از آنجا که تمام پروازهای این فرودگاه داخلی است، مهرآباد در صدر فهرست بیشترین پروازهای داخلی نیز قرار دارد. پس از مهرآباد دو فرودگاه مشهد و شیراز بیشترین پروازهای کشور را انجام داده‌اند و این دو فرودگاه در فهرست پروازهای داخلی نیز پس از مهرآباد قرار می‌گیرند. کمترین تعداد پرواز در پنج‌ماهه نخست ۱۴۰۰ متعلق به فرودگاه اراک با ۴۶ پرواز و جابجایی ۳ هزار و ۸۰۳ مسافر بوده است.

در پنج‌ماهه نخست ۱۴۰۰، در مجموع سه هزار و ۸۶۵ پرواز خارجی از ۱۵ فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، بندرعباس، ارومیه، گرگان، زابل، بیرجند، کرمانشاه، رشت، زاهدان و کرمان انجام شده است که ۳۶۰ هزار و ۴۵۲ مسافر توسط این پروازها جابجا شده‌اند. همچنین در این مدت ۹۲ پرواز خارجی از دو فرودگاه اختصاصی قشم و کیش انجام شده و ۷ هزار و ۷۴۱ مسافر و ۱۸۶ هزار و ۹۵۶ کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.