| کد خبر: 236246 |

◄ ضرورت ایجاد تحول اساسی در سیستم حمل ونقل عمومی پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ضرورت ایجاد تحولات اساسی در سیستم حمل ونقل عمومی پایتخت اشاره کرد و گفت: منابع دولتی در کنار منابع محدود شهرداری می تواند در ایجاد تحولات بزرگ در سیستم حمل و نقل عمومی نقش تعیین کننده ای ایفا کند.

تین نیوز

سید مجتبی شفیعی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از آخرین دستاوردها وتجارب جهانی گفت: برای رسیدن به استانداردهای جهانی حمل ونقل عمومی نیازمند تخصیص منابع ویژه هستیم که منابع شهرداری تهران بسیار محدود است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تصریح این نکته که موضوع حمل ونقل و ترافیک یک موضوع کلان حاکمیتی است، افزود: در سالهای اخیر قیمت ناوگان حمل ونقل افزایش چشمگیری داشته و انتظار می رود دولت به یاری شهرداری آمده چرا که طبق تجارب سالهای گذشته هر زمان که دولت توجه ویژه ای به حوزه حمل ونقل داشته شاهد تحولات مثبتی بوده ایم.

شفیعی با اشاره به اینکه سیاست های تشویقی می تواند در فرهنگ استفاده از حمل ونقل عمومی تاثیر گذار باشد،گفت: امر فرهنگ سازی در این حوزه نباید به یکسری اقدامات تبلیغی صرف محدود باشد بلکه طبق تجارب موفق جهانی ایجاد انگیزه های اقتصادی بیش از هر چیز در تشویق افراد جامعه به استفاده از حمل ونقل عمومی نقش دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قابلیت های قانونی خوبی برای حمایت از توسعه خودروهای پاک و برقی وجود دارد و به موجب ماده ۱۲ قانون حمایت از تولید رقابت پذیر به ازای میزان صرفه جوئی ایجاد شده در مصرف سوخت می توان یارانه معادل اختصاص داد. برای مثال اگر هر دوچرخه سوار بر اساس متوسط جهانی حدود ۱۵ کیلومتر در روز رکاب بزند چیزی حدود ۸ کیلومتر  رفت وبرگشت معادل ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در مصرف سوخت صرفه جوئی کرده است که اگر این مبلغ به فرد پرداخت شود یک اقدام مثبت در این راستا برداشته شده است.

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران همچنین در راستای الزام بهبود وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی گفت: یکی از اهداف توسعه حمل ونقل،توسعه عدالت اجتماعی است که بخش هایی از آن مانند اتوبوسرانی در میان مدت و بخشهای دیگر مانند سیستم ریلی نیازمند سرمایه گذاری های بلند مدت است.

 شفیعی در تشریح برنامه های میان مدت حوزه حمل و نقل به اورهال ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و تعمیرات اساسی تعدادی از اتوبوسهای موجود تا پایان سال اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۷۵ دستگاه اتوبوس جدید توسط شهرداری تهران خریداری شده و قرار است طی هفته های آتی،۱۰۰  دستگاه از این اتوبوس ها ، وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت شود که زمان بهره برداری از آنها نیز اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.