| کد خبر: 236178 |

◄ سهم اندکی از حمل و نقل در جهان داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: علیرغم موقعیت جغرافیایی کشور، سهم اندکی از حمل و نقل در جهان داریم.

تین نیوز

رستم قاسمی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اگر حمل و انتقال مناسب نباشد، صادرات و واردات به خوبی انجام نمی‌شود، گفت: حمل و نقل بنیاد تحرک اقتصادی کشور است، من به حوزه حمل و نقل به واسطه فعالیتم در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به خصوص در زمینه ساخت آزادراه، شبکه ریلی و بنادر از نزدیک آشنا هستم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی افزود: کشورمان از نظر ژئوپلتیک در منطقه از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است که می‌تواند نقش حمل و نقل را دوچندان کند. اتصال به کشورهای همسایه، کریدورها و دسترسی به شبکه‌های دوردست از طریق ریل لازم است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در آغاز راه هستیم و باید اقدامات جهشی رخ دهد تا سهم خود را از حمل و نقل جهان کسب کنیم. همه ما به ایمن، ارزان و بزرگ مقیاس بودن حمل و نقل ریلی واقفیم و در برخی از کشورها سهم حمل ریلی مسافری از ۵۰ درصد عبور کرده است.

قاسمی بیان کرد: اگرچه مشکلات تحریم و بین‌المللی داریم اما من از نزدیک زمانی که مسئولیت یکی از هایتِک‌ترین صنایع کشور را در اختیار داشتم دیدم که در حدود دو تا سه ماه توانستیم کاری کنیم تمامی شرکت‌های خارجی فعال در آن صنعت ایران را ترک کنند چون عامل دسترسی به این دانش، نیروی انسانی است. ما در این کشور نیروهای نخبه و مستعد فراوانی و شرکت‌های دانش بنیان خوبی داریم که باید به کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: من بارها اعلام کرده‌ام راه آهن یا پالایشگاه آهن است، آهن‌ها مهم نیستند، آدم‌ها مهم هستند و این آهن را می‌سازند و به حرکت در می‌آورند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید کریدورهای مختلف ریلی برقرار شود، بیان کرد: در حال حاضر میان شبکه راه آهن و بنادر گسست داریم که باید رفع شود و به چشمه‌های بار برسیم.

وی گفت: با دیپلماسی اقتصادی باید سهم خود را از دنیا در حمل و نقل بگیریم چون در نقطه‌ای هستیم که جایگاه مهمی در حمل و نقل جهانی محسوب می‌شود. من آینده روشنی برای حمل و نقل کشور می‌بینم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.