| کد خبر: 236175 |

◄ کاستی های حمل ریلی از زبان مدیرعامل سابق راه آهن

مدیرعامل سابق راه آهن علل برخی کاستی‌های حمل ریلی را تشریح کرد.

تین نیوز

سعید رسولی در مراسم تکریم خود و معارفه مدیرعامل جدید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با تشکر از آقایان اسلامی و قاسمی وزرای سابق و جدید راه و شهرسازی گفت:

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بهره وری اولویت اول ما بود. همچنین در بخش جذب نیرو و اسکان مشکلات مزمن داشتیم. هرگاه سانحه ای بروز می کرد، دستگاه های نظارتی یکی از موارد را نارضایتی کارکنان و دریافتی آنها عنوان می کردند که تلاش کردیم این مسئله حل و حقوق ها متناسب شود.

با سازمان اداری و استخدامی جلسه گذاشتیم. سال گذشته ۴۱۷۰ نفر از کارکنان ما هم مشمول بیمه تکمیلی شدند و هم دریافتی هایشان افزایش یافت. علاوه بر این، سال گذشته پیشنهاد افزایش تعداد نیروهای نگهداری خط و حذف شرکت تراورس از شرکت های واگذاری را ارائه دادیم اما مخالفت شد درحالی که برخی مشاغل ما حاکمیتی است ولی آنها را واگذار کردند که مشکلاتی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید:

پیگیری فعال سازی کریدورهای ترانزیتی ریلی

در کریدورهای ترانزیتی ریلی موفق عمل نکردیم

مدیرعامل سابق راه آهن ادامه داد: در دو سال گذشته ۲۱۰۰ دستگاه ناوگان ریلی در داخل، تولید و در سال ۹۹ رکورد حمل ریلی بار زده شد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش شدید درآمدهای ریلی را داشتیم اما در سال گذشته توانستیم علی رغم شیوع کرونا، حمل و نقل ریلی مسافری را پیش ببریم و بدون آنکه مشکلی پیش بیاید، از سوی مجامع داخلی و بین المللی مورد تشویق قرار گرفتیم.

رسولی در مورد ترانزیت گفت: عضو شورای CIS هستیم درحالی که ۶۰ درصد واگن های ما روسی و اوکراینی است. همچنین سرتیفیکیت نداشتیم که حل شد و ناوگان ما در حال انتقال به آسیای میانه است.

به گفته رسولی، یک ماه و نیم قبل اولین قطار کریدور شمال جنوب از اروپا به بندر شهید رجایی منتقل شد.

مدیرعامل سابق راه آهن یادآور شد: طبق قانون برنامه ششم باید یک درصد از درآمد نفت به حمل و نقل ریلی داده می شد. بعد می گویند باید ۳۰ درصد بار و ۲۰ درصد مسافر به ریل برود ولی وقتی بند قبل از آن اجرایی نشده، چگونه می توانیم بند بعدی را اجرایی کنیم؟

وی تأکید کرد: در دولت اصلاح طلب، مجلس اصولگرا بیشترین کمک را به حمل ریلی کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اعظم گودینی 0 0

    بله تمام کارکنان راه آهن را بیمه تکمیلی کنید که زن بگیرن و طلاق بدن و گزارش نکن تا زن از بیمه تکمیلی استفاده کند کار درمانی که تمام شد بعد گزارش طلاق رو رد کنن