◄ امیدواری نسبت به بهره برداری از راه آهن شیراز-بوشهر تا سال 1404
امیدواریم این خط ریلی که هم اکنون حدود ۱۶۵ کیلومتر آن فعال است با نظر مساعد و مثبت رئیسجمهور تا ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: تصمیمات خوبی با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در راستای تسریع در ساخت و راه اندازی راه آهن شیراز - بوشهر گرفته شد که امیدواریم این خط ریلی که هم اکنون حدود ۱۶۵ کیلومتر آن فعال است با نظر مساعد و مثبت رئیس جمهور تا ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.
به گزارش تین نیوز این مطلب را خیرالله خادمی 21 مهر ماه بیان کرد و افزود: ساخت راه آهن شیراز – بوشهر و تسریع در این پروژه ریلی در سفر اخیر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به این منطقه مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد تا اعتبار حدود ۲۵۰۰۰ میلیاردی آن را از طرق مختلف تامین مالی فراهم کنیم.
وی عنوان کرد: این راه آهن در امتداد راه آهن تهران- قم- اصفهان بوده که به شیراز می رود و نهایتاً به بوشهر می رسد که با راه اندازی آن اتصال به استان بوشهر برقرار شده و از آنجا به عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور، خواهد رفت.
خادمی ادامه داد: این پروژه یک طرح مصوب در پیوست قانون بودجه است و طول آن تا بوشهر ۴۵۰ کیلومتر بوده و تا عسلویه به حدود ۶۵۰ کیلومتر می رسد.
بیشتر بخوانید:
رئیس جمهور از پروژه راهآهن بوشهر- شیراز بازدید کرد
احداث راهآهن شیراز- بوشهر سرعت میگیرد
او تاکید کرد: در مرحله نخست خط ریلی شیراز-بوشهر را در دستور کار قرار دادیم که در حال حاضر پنج قطعه از این پروژه در محدوده های بوشهر (دو قطعه به طول ۶۵ کیلومتر) و شیراز (سه قطعه به طول یکصد کیلومتر) فعال شدند اما با توجه به اینکه پروژه بسیار سنگین بوده و منابع مالی سنگینی میخواهد، نمیتوان با منابع دولتی پیشرفت خاصی در آن ایجاد کرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: بنابراین رئیسجمهور و وزیر راه و شهرسازی در روزهای گذشته از این پروژه بازدید کردند و پیشنهاداتی برای تهاتر نفتی و استفاده از دیگر راههای تامین مالی از جمله کمک از طریق منابع عادی یا از طریق منابع صنایع و مراکز نفتی در این مسیر ارائه شد. همچنین این موضوع نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که برای تکمیل آن باید به سراغ فاینانس رفت.
وی گفت: این پروژه یکی از طرح هایی بود که در ابتدا فاینانس آن هم پیش بینی شده بود و در حال پیگیری هستیم تا مشکلات موجود بر سر راه فاینانس این خط ریلی برطرف شود و امیدواریم 6 قطعه دیگر این خط ریلی فعال شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.