| کد خبر: 236130 |

◄ امیدواری نسبت به بهره برداری از راه‌ آهن شیراز-بوشهر تا سال 1404

امیدواریم این خط ریلی که هم اکنون حدود ۱۶۵ کیلومتر آن فعال است با نظر مساعد و مثبت رئیس‌جمهور تا ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: تصمیمات خوبی با حضور رئیس‌ جمهور و وزیر راه و شهرسازی در راستای تسریع در ساخت و راه‌ اندازی راه‌ آهن شیراز - بوشهر گرفته شد که امیدواریم این خط ریلی که هم اکنون حدود ۱۶۵ کیلومتر آن فعال است با نظر مساعد و مثبت رئیس‌ جمهور تا ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز این مطلب را خیرالله خادمی 21 مهر ماه بیان کرد و افزود: ساخت راه‌ آهن شیراز – بوشهر و تسریع در این پروژه ریلی در سفر اخیر رئیس‌ جمهور و وزیر راه و شهرسازی به این منطقه مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد تا اعتبار حدود ۲۵۰۰۰ میلیاردی آن را از طرق مختلف تامین مالی فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: این راه آهن در امتداد راه آهن تهران- قم- اصفهان بوده که به شیراز می‌ رود و نهایتاً به بوشهر می رسد که با راه‌ اندازی آن اتصال به استان بوشهر برقرار شده و از آنجا به عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور، خواهد رفت.

خادمی ادامه داد: این پروژه یک طرح مصوب در پیوست قانون بودجه است و طول آن تا بوشهر ۴۵۰ کیلومتر بوده و تا عسلویه به حدود ۶۵۰ کیلومتر می رسد.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور از پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز بازدید کرد

احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر سرعت می‌گیرد

او تاکید کرد: در مرحله نخست خط ریلی شیراز-بوشهر را در دستور کار قرار دادیم که در حال حاضر پنج قطعه از این پروژه در محدوده‌ های بوشهر (دو قطعه به طول ۶۵ کیلومتر) و شیراز (سه قطعه به طول یکصد کیلومتر) فعال شدند اما با توجه به اینکه پروژه بسیار سنگین بوده و منابع مالی سنگینی می‌خواهد، نمی‌توان با منابع دولتی پیشرفت خاصی در آن ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: بنابراین رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در روزهای گذشته از این پروژه بازدید کردند و پیشنهاداتی برای تهاتر نفتی و استفاده از دیگر راه‌های تامین مالی از جمله کمک از طریق منابع عادی یا از طریق منابع صنایع و مراکز نفتی در این مسیر ارائه  شد. همچنین این موضوع نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که برای تکمیل آن باید به سراغ فاینانس رفت.

وی گفت: این پروژه یکی از طرح هایی بود که در ابتدا فاینانس آن هم پیش بینی شده بود و در حال پیگیری هستیم تا مشکلات موجود بر سر راه فاینانس این خط ریلی برطرف شود و امیدواریم 6 قطعه دیگر این خط ریلی فعال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.