| کد خبر: 236063 |

باید از ظرفیت ریلی برای حمل کالای اساسی بنادر استفاده شود

استاندار خوزستان با اشاره به بالا بودن هزینه حمل و نقل کالا و هزینه تمام شده کالا برای مصرف کننده، گفت: باید از ظرفیت ریلی در بنادر برای حمل کالای اساسی استفاده شود.

تین نیوز

صادق خلیلیان در جلسه بررسی فرآیند ترخیص کالاهای اساسی از بندر امام که امروز ۲۳ مهرماه با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور در بندر امام برگزار شد، اظهار کرد: در بندرامام طرح های توسعه ای وجود دارد که اجرای آن ها کند پیش می رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: اگر اجرای طرح های توسعه ای در بندرامام تسریع شود، به کار حمل کالا و واردات و صادرات کالا کمک خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: تمرکز ما بر واردات و چگونگی ترخیص کالا است، در حالی که یکی از اهداف بنادر توسعه صادرات است.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت ریلی در بنادر برای حمل کالای اساسی استفاده شود زیرا معمولا حمل کالا به صورت ریلی و با کشتی ارزان ترین راه است اما اکنون با حمل کالا از طریق کامیون، گران ترین روش را انتخاب کرده ایم.

خلیلیان افزود: این مساله باعث شده است، هزینه حمل و نقل کالا و همچنین هزینه تمام شده کالا برای مصرف کننده بالا برود.

وی عنوان کرد: علی رغم این که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالای اساسی در نظر گرفته شده است اما کالا گران به دست مردم می رسد.

استاندار خوزستان گفت: همچنین توزیع کالای اساسی در کشور توزیع مناسبی نیست و در شبکه توزیع نیز اشکالاتی وجود دارد که باید اصلاح شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    اگه شما که استاندارهستی ندونی چرا علی رغم اختصاص ارز ۴ تومانی به واردات کالای اساسی ، کالا گران به دست مردم می رسد، کی باید بدونه؟ جسارتا به عقل ناقص بنده میرسه که همکاران خودتون در دولت و بانک مرکزی دستشون کجه. حداقل این یه دفعه نمیتونید تقصیر رو گردن وارد کننده و صادر کننده و بخش خصوصی بندازید.
    اون کسی که میدونه توزیع ارز ،زیر قیمت بازار باعث نشط رانت میشه و این همه کثافت کاری رو میبینه اما همچنان بر توزیع ارز 4 تومنی اصرار میکنه آیا شریک دزد و رفیق قافله نیست؟