| کد خبر: 236001 |

◄ افزایش بودجه محور مواصلاتی یزد- طبس

رئیس مجمع نمایندگان یزد خبر داد: پیگیری مشترک نمایندگان یزد و خراسان جنوبی برای افزایش بودجه محور مواصلاتی یزد طبس در دستور کار است.

تین نیوز

رئیس مجمع نمایندگان یزد از پیگیری مشترک نمایندگان یزد و خراسان جنوبی برای افزایش بودجه محور مواصلاتی یزد طبس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، نماینده مردم یزد در  مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: محور مواصلاتی یزد طبس از مهمترین محورهای حمل و نقل مسافر و بار در کشور به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: این محور از نظر باری در طول مسیر معادن بزرگی مواجه شده که به همین دلیل ترددهای بسیار زیادی دارد و در ارتباط با حمل و نقل مسافر هم به دلیل زیارتی بودن این محور، زائران حضرت امام رضا(ع) از نقاط مختلف به ویژه جنوب کشور و استان یزد از این مسیر تردد می‌کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه مسیر به دلیل تک بانده بوده با مشکلات بسیار جدی روبرو است و تصادفات متعددی هم در طول سال در این محور منجر به فوت و مصدوم شدن هموطنانمان می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه پروژه دوبانده کردن این مسیر یک پروژه ملی است افزود: طول محور این پروژه 360 کیلومتر است که 205 کیلومتر آن در حوزه استان یزد و 155 کیلومتر در حوزه راه‌های خراسان جنوبی است.

جوکار ادامه داد: 24 کیلومتر محور به صورت بزرگراهی به بهره‌برداری رسیده و 66 کیلومتر مسیر هم تقریبا با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون بودجه 1400 مبلغ 30 میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده که عدد قابل توجهی برای این پروژه  نیست گفت: امیدواریم که در بودجه 1401 این رقم را افزایش دهیم که بتواند زمینه تکمیل پروژه را فراهم کند.

وی  یادآورشد: مقرر شده که نامه‌ای به صورت مشترک از طرف نمایندگان استان‌های یزد و خراسان جنوبی به وزیر راه و شهرسازی ارسال شود تا توجه بیشتری به این پروژه صورت گیرد و دولت خودش در لایحه بودجه پیش‌بینی اعتبار مناسبی برای این موضوع داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.