| کد خبر: 235962 |

◄ شناسایی کامیون های تغییر وضعیت داده آغاز می شود

در حالی که با توجه به اعلام دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مقرر شده است اطلاعات نوع بارگیر ثابت در زمان صدور بارنامه با اطلاعات ثبت شده در سامانه کارت هوشمند، کنترل گردد یک فعال صنفی می گوید این کنترل موجب شناسایی کامیون های تغییر وضعیت داده، خواهد شد.

تین نیوز

در حالی که با توجه به اعلام دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مقرر شده است  اطلاعات نوع بارگیر ثابت در زمان صدور بارنامه با اطلاعات ثبت شده در سامانه کارت هوشمند، کنترل گردد یک فعال صنفی می گوید این کنترل موجب شناسایی کامیون های تغییر وضعیت داده، خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، محسن جلالی در توضیح این موضوع به خبرنگار ما گفت: با انجام این کار و کنترل اطلاعات نوع بارگیر ثابت با اطلاعات ثبت شده در سامانه کارت هوشمند، کامیون هایی که تغییر وضعیت داده اند از سوی سازمان راهداری شناسایی شده و با توقیف یا ممنوعیت صدور بارنامه مواجه می شوند.

وی افزود: گاهی مشاهده می شود که یک دستگاه کمپرسی ده چرخ،  کمپرس تریلر بسته و مشغول به کارشده  و بارنامه تریلر کمپرسی می‌گیرد و یا کامیون 10 چرخی وجود دارد که کارت تانکر 10 چرخ دارد اما تانکر تریلر 18 چرخ بسته و به کار مشغول است.

بیشتر بخوانید:

کنترل اطلاعات نوع بارگیر با اطلاعات کارت هوشمند در زمان صدور بارنامه

جلالی ادامه داد: همچنین مشاهده می شود کامیون کشنده با مجوز اسقاط در داخل کشور از افغانستان وارد شده است اما با ترفند و گذاشتن سند و هوشمند بر روی آن مشغول به کار شده است.

موضوع کنترل اطلاعات نوع بارگیر با اطلاعات کارت هوشمند در زمان صدور بارنامه، مدتی پیش در نامه غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به مدیران کل استانی این سازمان اعلام شد.

در بخشی از این نامه آمده بود: با توجه به گزارشات واصله مبنی بر امکان تغییر و ویرایش اطلاعات نوع بارگیر ناوگان (بارگیر ثابت) در هنگام صدور بارنامه توسط برخی از شرکت های حمل و نقل، به آگاهی می رساند این امر تضییع حقوق دولتی و نارضایتی رانندگان در پرداخت کرایه حمل را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه این نامه تاکید شده بود: از این رو اطلاعات نوع بارگیر ثابت در زمان صدور بارنامه با اطلاعات ثبت شده در سامانه کارت هوشمند، کنترل می گردد و در صورت مغایرت، امکان ویرایش اطلاعات توسط شرکت حمل و نقل و در نتیجه صدور بارنامه میسر نخواهد بود.

در بخش دیگری از نامه عنوان شده بود: مقتضی است به رانندگان و مالکان ناوگان و شرکت های حمل و نقل کالای استان اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد که در صورت مغایرت اطلاعات نوع بارگیر ناوگان خود با اطلاعات ثبت شده در سامانه کارت هوشمند، در اسرع وقت با مراجعه به مراکز صدور و تمدید کارت هوشمند نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند. در غیر این صورت مسئولیت عواقب ناشی از عدم امکان صدور بارنامه از تاریخ مذکور به عهده مالک ناوگان و شرکت حمل  و نقل خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خدادادبکرانی 1 0

    سلام اینکه شفافیت در این امر از طرف سازمان راهداری صورت پذیرد .
    وقوانین بدرستی اجرایی شودکار پسندیده ای خواهد بود ..

    ولی اینکه فقط با اکتفا کردن به اعلام سازمان به مالکان ناوگان حاده ای سازمان بتواند کارت هوشمند ناوگانی را قفل واز فعالیتش به بهانه
    تغییر در وضعیت ویا تخلفی دیگربدون در نظر گرفتن مرجع قضایی ویا حکم قضایی نسلت به مالک قفل کند قانونی نیست..
    وقابل پی گیری خواهد بود..

    شما هم اگر قرار است مدافع وحامی حق وحقوق صنف باشید بجای اینکه تبعات ناشی از قفل شدن‌کارت هوشمند که بدون دستور قضایی ویا حکم قضایی صورت می گیرد را اطلاع رسانی وپی گیری کنید ..
    واز عواقب ناشی از چنین تعرضی نسبیت به خریم اشخاص ومالکان اطلاع رسانی کنید ...

    چونکه قوانین احرایی به دستور مراجع ومقامات عالی نباید دچار تعرض به حریم اشخاص وافراد گردد .
    ودر اجرای چنین اموری حتما حکم مرجع قضایی لازم وضرروی خواهد بود .
    والسلام ..
    بکرانی