| کد خبر: 235911 |

◄ ایستگاه مترو شهید رضایی تهران افتتاح شد

ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ مترو تهران امروز (دوشنبه) در مراسمی بطور رسمی افتتاح شد.

تین نیوز

علی امام روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه ایستگاه مترو شهید رضایی  گفت: ایستگاه شهید رضایی، سیزدهمین ایستگاهی است که در خط ۶ راه اندازی شد و در مجاورت با خیابان های پرترددی از قبیل ۱۷شهریور، ‌شهید رضایی (منصور) و تیردوقلو، مسافران پرشماری از مناطق ۱۲ و ۱۵ خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد: ایستگاه شهید رضایی بین ایستگاه های بعثت و میدان خراسان قرار دارد که پیش از این ایستگاه بعثت در خط ۶ به بهره برداری رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امروز از ورودی دوم ایستگاه برج میلاد در خط ۷ نیز بهره برداری می شود.

امام تاکید کرد: ورودی دوم ایستگاه برج میلاد که در ضلع شرقی بلوار آرش واقع شده، دسترسی مراجعان بیمارستان میلاد (بیمه‌شدگان تامین اجتماعی) و دانشگاه علوم پزشکی ایران به این ایستگاه را آسان می‌کند.

وی افزود: این امر یکی از خواسته‌های اصلی شهروندانی است که طی چند ماه گذشته از ورودی نخست ایستگاه برج میلاد استفاده کرده‌اند.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ورودی قبلی ایستگاه مذکور، آذر ماه سال گذشته بهره‌برداری شده بود.

امام خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی سایر ایستگاه‌های باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ در حال پیگیری است و با تزریق به‌موقع منابع مالی مورد نیاز، در نیمه دوم سال جاری نیز شاهد بهره‌برداری از چند ایستگاه مهم و پر تقاضای سفر در شبکه مترو خواهیم بود.

به گفته وی، در پی آماده شدن ایستگاه شهید رضایی و همچنین ورودی دوم ایستگاه برج میلاد و با موافقت شهردار تهران برای استفاده هرچه سریعتر شهروندان از امکانات جدید حمل و نقلی پایتخت، ایستگاه‌های یاد شده بدون مراسم رسمی هفته گذشته در اختیار مردم قرار گرفته بود که امروز (دوشنبه) با حضور مدیران شهری پایتخت و در مراسمی از این ۲ پروژه حمل و نقلی پایتخت افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، خط ۶ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول ۳۸ کیلومتر  با ۳۱ ایستگاه است که ۱۲ ایستگاه این خط شامل دولت‌آباد، شهدا، امام حسین (ع)، بعثت، کیانشهر، امیرکبیر، یادگار امام (ره)، شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی، دانشگاه تربیت مدرس، مرزداران و شهرک آزمایش افتتاح شده بود.

این خط از حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) و محلهٔ نفرآباد آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه مترو شهدای ۱۷ شهریور با خط هفت، در ایستگاه مترو میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط ۲، در ایستگاه مترو شهدای هفت تیر با خط یک در ایستگاه مترو میدان ولی‌عصر (عج) با خط سه و دوباره در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس با خط هفت تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.

همچنین خط هفت مترو تهران بطول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.