| کد خبر: 235900 |

هیچ فوتی با دریافت واکسن داخلی نداشته ایم

عضو کمیته علمی واکسن گفت: تاکنون هیچ مورد فوتی به علت دریافت واکسن کرونا تولید داخل نداشته ایم.

تین نیوز

دکتر رضا مساعد در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کرونا گفت: اثربخشی واکسن‌های تولید داخل و تأییدیه‌هایی که پس از مرحله سوم گرفتند، همزمان با سویه دلتا که غالب بود، واکسن‌های داخلی در مقابله با این سویه جهش یافته نتایج قابل قبولی از خود نشان دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، وی ادامه داد: ما در کمیته علمی، بررسی واکسن داریم که تمام مطالعات مربوط به واکسن‌ها را رصد می‌کند، بنابراین هرگاه واکسنی موجب بستری یا فوت شود در این کمیته بررسی و به کمیته ملی اخلاق کشور اعلام می‌شود.

وی با بیان این که تمام موارد بستری یا فوت شدید در این کمیته مطالعه شده است ادامه داد: این موارد در اغلب اوقات تاکنون به واکسن مربوط نبوده است و به علت دیگری فوت رخ داده است، برای نمونه فردی یک هفته پس از دریافت واکسن فوت کرد و پس از بررسی ما مشخص شد که به علت افتادن از درخت فوت کرده است که این موضوع ارتباطی به واکسن ندارد و بسیاری از موارد فوت به عللی این چنینی مربوط بوده است.
 
دکتر مساعد گفت: تاکنون هیچ مورد فوتی را به علت دریافت واکسن تأیید نمی‌کنم و تا کنون هیچ مورد فوتی بر اثر تزریق واکسن‌های داخلی نداشتیم.
وی ادامه داد: در مورد واکسیناسیون اطفال با واکسن داخلی تاکنون هیچ پلتفرم داخلی کارآزمایی بالینی را شروع نکردند ادامه داد: تا پایان این هفته در مورد یکی دو مورد واکسن داخلی در این خصوص اظهار نظر خواهد شد.
 
وی افزود: در مورد واکسن‌های وارداتی به کمیته ملی واکسن ارجاع شده و با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها واکسن سینوفارم برای دانش آموزان مورد تأیید است و واکسن انستیتوپاستور مشترک با کوبا برای تزریق به دانش آموزان تحویل کمیته علمی واکسن شده است و تا پایان هفته تکلیف آن روشن می‌شود.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.