| کد خبر: 235880 |

حلقه گم‌ شده راه و شهرسازی در ایران معاصر

هرچند در زمینه زیرساخت‌ ها گام‌های مثبتی برداشته شده و پیشرفت‌ هایی دیده می‌شود، اما به علت نداشتن یک اندیشه همه‌جانبه و بی‌توجهی به سرمایه انسانی نتوانستیم جایگاه اصلی خود را به‌عنوان هاب زمینی، دریایی و هوایی پیدا کنیم.

تین نیوز

تجارت و توسعه مشروط به پیشرفت راه‌ ها و شهرهاست؛ در یک قرن گذشته ایران چگونه در چهار راه جهانی جایگاه خود را ساخته است؟ دکتر عباس آخوندی، وزیر اسبق وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با بورسان عوامل ناکامی ایران در توسعه راه و شهرسازی را تشریح می‌کند.

به گزارش تین نیوز، به اعتقاد وی هرچند در زمینه زیرساخت‌ ها گام‌های مثبتی برداشته شده و پیشرفت‌ هایی دیده می‌شود، اما به علت نداشتن یک اندیشه همه‌جانبه و بی‌توجهی به سرمایه انسانی نتوانستیم جایگاه اصلی خود را به‌ عنوان هاب زمینی، دریایی و هوایی پیدا کنیم.

این در حالی است که به‌طور تاریخی موقعیت ایران به لحاظ لجستیکی اهمیت ویژه‌ای در منطقه و جهان داشته است. چرا به چنین وضعی رسیدیم و برای آینده چه باید کنیم؟ چقدر در عالم واقعیت به شعارهای خود رسیده‌ایم؟

پاسخ های عباس آخوندی به این دست پرسش‌ها را اینجا ببینید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: بورسان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.