حلقه گم شده راه و شهرسازی در ایران معاصر
هرچند در زمینه زیرساخت ها گامهای مثبتی برداشته شده و پیشرفت هایی دیده میشود، اما به علت نداشتن یک اندیشه همهجانبه و بیتوجهی به سرمایه انسانی نتوانستیم جایگاه اصلی خود را بهعنوان هاب زمینی، دریایی و هوایی پیدا کنیم.
تجارت و توسعه مشروط به پیشرفت راه ها و شهرهاست؛ در یک قرن گذشته ایران چگونه در چهار راه جهانی جایگاه خود را ساخته است؟ دکتر عباس آخوندی، وزیر اسبق وزارت راه و شهرسازی در گفتوگو با بورسان عوامل ناکامی ایران در توسعه راه و شهرسازی را تشریح میکند.
به گزارش تین نیوز، به اعتقاد وی هرچند در زمینه زیرساخت ها گامهای مثبتی برداشته شده و پیشرفت هایی دیده میشود، اما به علت نداشتن یک اندیشه همهجانبه و بیتوجهی به سرمایه انسانی نتوانستیم جایگاه اصلی خود را به عنوان هاب زمینی، دریایی و هوایی پیدا کنیم.
این در حالی است که بهطور تاریخی موقعیت ایران به لحاظ لجستیکی اهمیت ویژهای در منطقه و جهان داشته است. چرا به چنین وضعی رسیدیم و برای آینده چه باید کنیم؟ چقدر در عالم واقعیت به شعارهای خود رسیدهایم؟
پاسخ های عباس آخوندی به این دست پرسشها را اینجا ببینید.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.