| کد خبر: 235835 |

◄ آغاز تجهیز ایستگاه تقاطعی توحید در خط ۷ مترو

ایستگاه تقاطعی توحید در خط ۷ مترو تهران، افتتاحیه بعدی شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی پایتخت از سیستم حمل و نقل عمومی خواهد بود.

تین نیوز

طبق برنامه از پیش اعلام شده، ایستگاه تقاطعی توحید در خط ۷ مترو تهران، افتتاحیه بعدی شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی در راستای تسهیل استفاده شهروندان پایتخت از سیستم حمل و نقل عمومی خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، بعد از آغاز بهره‌برداری از ایستگاه شهید رضایی در خط ۶، حالا نوبت به ایستگاه توحید رسیده است تا به عنوان هفدهمین ایستگاه خط ۷ در اختیار مردم صبور پایتخت قرار گیرد. عملیات اجرایی پروژه احداث ایستگاه توحید که در تقاطع خطوط ۴ و ۷ قرار دارد، از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در حال حاضر با نصب تجهیزات مورد نیاز از قبیل پله برقی به مرحله بهره‌برداری نزدیک شده است.

این ایستگاه در تقاطع خیابان‌های آزادی و بزرگراه شهید نواب صفوی قرار داشته و یکصد و چهل و یکمین ایستگاهی است که در شبکه خطوط هفتگانه مترو تهران افتتاح می‌شود.

ایستگاه توحید با ۴۳ متر عمق از سطح زمین، یکی از ایستگاه‌های عمیق شبکه مترو به حساب آمده و بین ایستگاه‌های مدافعان سلامت و شهید نواب صفوی واقع شده است.

با افتتاح ایستگاه مذکور، شهروندان چهار منطقه ۲، ۶، ۱۰ و ۱۱ شرایط آسان‌تری برای دسترسی به شبکه مترو را تجربه خواهند کرد و به همین جهت پیش‌بینی می‌شود این ایستگاه به یکی از ایستگاه‌های پرمسافر مترو تبدیل شود.

عملیات ساخت و تکمیل ایستگاه تقاطعی توحید در شرایط سخت خاکبرداری، حمل بار و مصالح، تجهیزات و… صرفاً از طریق یک شفت عمیق ۳۵ متری صورت پذیرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.