| کد خبر: 235791 |

◄ تکمیل بزرگراه بزباز به بندو اولویت راهسازی بوشهر است

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان بوشهر بر رفع مشکلات احتمالی بر سر راه تکمیل طرح های راهسازی این استان تاکید کرد.

تین نیوز

رستم قاسمی که امروز برای بازدید از برخی از طرح های جاده‌ای و همچنین مسکن به استان بوشهر سفر کرده است گفت: با توجه به سفر فردای رییس جمهوری به استان بوشهر این سفر انجام شده است. در این سفر تمامی طرح هایی که در حوزه راه و شهرسازی درسطح استان وجود دارد مورد بازدید قرار می‌گیرد و برای رفع مشکلات احتمالی برنامه‌ریزی و اقدام خواهیم کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما،  وی افزود: محور بزباز به بندو به عنوان بخشی از کریدور غربی-شرقی-ساحلی جنوب کشور، از چابهار، آغاز و به خوزستان ختم می‌شود و یکی از کریدور‌های بسیار مهم و استراتژیک کشور است. طول این کریدور حدود ۱۸۵۰ کیلومتر است که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر بوده که تاکنون ۲۷۰ کیلومتر آن ساخته شده و باقی مانده در حال انجام است.

قاسمی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع محور بزباز به بندو، اقتصاد دریا و دریامحوری است، اعلام کرد: بخشی از این طرح بزرگراهی ساخته  شده است. امیدواریم با پیشرفت فیزیکی بخش باقیمانده که ۷۰ درصد است با برنامه‌ای که در سفر رییس جمهوری به این منطقه تدارک دیده شده تا پایان ۱۴۰۱ شاهد اتمام این طرح باشیم.

بیشتر بخوانید:

برنامه‌های سفر دو روزه قاسمی وزیر راه و شهرسازی به بوشهر

تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور با جدیت دنبال می‌شود

محور بزباز به بندو بخشی از بزرگراه نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر به طول ۳۲ کیلومتر است. بزرگراه در انتهای حوزه استحفاضی استان به سمت هرمزگان است. باتوجه به نداشتن ایمنی کافی و محور فرعی بزباز به بندو تا تقاطع عسلویه، ضرورت ساخت و تکمیل محور بزرگراهی در سال‌های گذشته با هدف افزایش ایمنی تردد کاربران با خروج از مناطق روستایی، کاهش مصرف سوخت، تکمیل شبکه بزرگراهی استان و جنوب کشور، اصلاح دسترسی‌های لازم بزرگراه عسلویه به لامرد، رعایت پدافند غیرعامل به جهت دسترسی به شبکه راه آهن، تکمیل بزرگراه بزباز به بندو را یکی از مهمترین اولویت‌های طرح های راهسازی استان کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.