| کد خبر: 235690 |

آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان در چهارمحال و بختیاری

صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر شهر چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری را لرزاند، این زمین‌لرزه در بسیاری از نقاط استان نیز احساس شد.

تین نیوز

صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر شهر چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری را لرزاند، این زمین‌لرزه در بسیاری از نقاط استان نیز احساس شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، زمین لرزه‌ای به بزرگری ۵.۷ دهم ریشتر در شهر چلگرد در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری رخ داد، این زمین لرزه در شهرهای چلگرد، قلعه خواجه، ایذه و شهرکرد نیز احساس شد.

۷:۰۹ دقیقه صبح

خسارت به منازل مسکونی در کوهرنگ در پی وقوع زمین‌لرزه

مرتضی زمانپور از وقوع زمین لزره‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتری در شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این زمین لرزه در تمامی نقاط شهرستان حس شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ افزود: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است، اما به منازل روستایی و شهری خسارت وارد شده که تیم‌های ارزیاب جهت بررسی وضعیت به منطقه اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تیم‌های امدادی هلال‌احمر در منطقه حضور دارند و تمامی دستگاه‌های امدادی و اجرایی در شهرستان کوهرنگ به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، بیش‌ترین خسارات در مناطق مسکونی تاکنون در بخش بازفت گزارش شده است.

۷:۲۶ صبح

اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ/ وقوع پس لرزه ۳.۶ ریشتری

خسرو کیانی در گفت‌وگو با ایسنا از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در شهرستان کوهرنگ خبرد داد و اظهار کرد: دو تیم ارزیاب به‌صورت هوایی و زمینی به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ برای بررسی آخرین وضعیت خسارات زلزله اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون خسارت جانی از زلزله گزارش نشده است، لحظاتی قبل نیز پس لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در شهرستان کوهرنگ ثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در حال آماده‌باش کامل هستند، گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان انجام شده، اما تاکنون اعلام نیاز برای اسکان اعلام نشده است، مراکز درمانی در شهرستان کوهرنگ و بخش بازفت در آماده‌باش کامل قرار دارند.

۷:۵۰ صبح

اعزام بالگرد اورژانس به مناطق زلزله‌زده

محمد حیدری- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا از آماده‌باش تمامی نیروهای اورژانس در استان خبر داد و گفت: کارشناسان اورژانس از چهار پایگاه به مناطق زلزله‌زده اعزام در حال ارزیابی و ارائه خدمت به مصدومان هستند.

وی افزود: بالگرد اورژانس به منطقه زلزله‌زده اعزام شده است، اتوبوس آمبولانس نیز برای اعزام آماده شده، تاکنون هشت مصدوم به‌صورت سرپایی خدمات دریافت و ترخیص شده‌اند.

۸:۱۷ صبح

اعزام هفت اکیپ هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده در کوهرنگ

ایرج کیانی- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام هفت اکیپ امدادی جمعیت هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده خبر داد و گفت: بالگرد امدادی نیز تا لحظاتی دیگر به منطقه اعزام خواهد شد.

وی افزود: اگر دسترسی به مناطق صعب‌العبور از طریق زمینی امکان‌پذیر نباشد، بالگرد جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی اعزام خواهد شد.

کیانی تاکید کرد: تاکنون خسارت جانی از زلزله در شهرستان کوهرنگ گزارش نشده است، اما به منازل و تاسیسات خسارت وارد شده است، تاکنون درخواستی برای اسکان اضطراری نداشته‌ایم.

۸:۳۲ صبح

بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری به مناطق زلزله‌زده در کوهرنگ

اقبال عباسی ۱۲ مهرماه در تشریح آخرین وضعیت زلزله در شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر این شهرستان را لرزاند و در تعدادی از شهرها نیز احساس شد، منطقه زلزله‌زده در مرز استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رئیس‌جمهور و وزیر کشور طی تماس‌های تلفنی پیگر آخرین وضعیت زلزله‌زدگان در شهرستان کوهرنگ بودند، در حال حاضر به‌همراه چند تن از مدیران استانی در حال اعزام به منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون گزارشی از تلفات جانی از زلزله در شهرستان کوهرنگ گزارش نشده است، عنوان کرد: این منطقه صعب‌العبور و کوهستانی است، بنابراین ارزیابی وضعیت تا حدودی زمانبر است، قطعا خساراتی باتوجه به شدید بودن زلزله به مناطق مسکونی و تاسیسات وارد شده است.

عباسی تاکید کرد: مردم شهرستان کوهرنگ نگران وضعیت نباشند، تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و خسارت‌های احتمالی جبران خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.