| کد خبر: 235655 |

◄ توصیه های مهم نگهداری سازه های مهم در راه های کشور

مهم ترین وظیفه این سازمان راهداری و نگهداری از راه و ابنیه های موجود در آن است و یکی از این سازه های بسیار پر اهمیت در راه های شریانی کشور پل های بزرگ در آن می باشد.

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمانی  2 وظیفه ای است و لازم است به هر 2 وجه از وجوه تکالیفی خود توجه نماید.

مهم ترین وظیفه این سازمان راهداری و نگهداری از راه و ابنیه های موجود در آن است و یکی از این سازه های بسیار پر اهمیت در راه های شریانی کشور پل های بزرگ در آن می باشد.

برنامه های ارزیابی از پل های بزرگ شامل:

• بازدیدهای دوره ای و فصلی

• نشانه گذاری در محل های آسیب دیده

• استفاده از متدولوژی بروز جهت ارزیابی باربری و خستگی در این سازه ها

• تعمیر و بهسازی تکیه گاه های این پل ها در محل کوله ها و سرستون ها

• ترمیم و پاکسازی  درزهای انبساط و زوئن ها

• بازدید و ترمیم نئوپرنها

• دراواسیون بستر پل ها حداقل سالی یک بار

• بازگشایی آب چکان های تابلیه به صورت دوره ای یا فصلی

• سندبلاست و رنگ آمیزی پل های فلزی بر اساس استانداردSA3

• بهسازی اعضای باربر بر اساس تقویت FRP

• بازسازی و تقویت اعضای قائم و افقی نرده پل ها

• بهسازی روکش آسفالتی با تراش آسفالت موجود و لایه کم ضخامت روکشی جدید

• تحلیل ترک های سازه ای در محل ستون ها، تیرها و...

• ترمیم محل ترک ها با استفاده از تحلیل سازه ای و سپس از تقویت کننده های نظیر FRP، چسب های اپوکسی، رزین های سازه ای و...

امیدوارم این توصیه ها در اولویت برنامه های ادارات کل راهداری و حمل و نقل کشور جهت صیانت از این سازه های مهم قرار گیرد.

* کارشناس راهداری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.