◄ اعتبار راهآهن خراسان جنوبی در بودجه امسال ۲ برابر شد
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اعتبار راهآهن خراسان جنوبی در قانون بودجه با افزایش حدود ۲ برابری به ۶۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اعتبار راهآهن خراسان جنوبی در قانون بودجه با افزایش حدود ۲ برابری به ۶۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ رسید.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وحید داعی اظهار داشت: اعتبار طرح احداث راهآهن بیرجند - یونسی در قانون بودجه سال گذشته ۲۹۰ میلیارد ریال بود که با پیگیریهای صورت گرفته امسال به ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی افزود: فاینانس داخلی راهآهن قطعه بیرجند - یونسی در حال انعقاد قرارداد مشارکت است و زمان اجرای مشارکت چهار سال خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طول راهآهن زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که از این مقدار ۴۲۱ کیلومتر در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد.
وی بیان کرد: حد فاصل بیرجند - یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار ۸۸ کیلومتر در استان خراسان رضوی قرار دارد و ۵۸ کیلومتر از آن در دست اجرا است.
داعی گفت: ۱۸۳ کیلومتر دیگر در استان خراسان جنوبی قرار دارد که ۳۲ کیلومتر آن در مرحله زیرسازی با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد است.
وی افزود: تاکنون برای قطعه ۱۶ راهآهن بیرجند - یونسی ۲.۵ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام شده و ۱۲۰ دستگاه پل دارد که کارگاه کاملا فعال است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: سیاستی که در استان دنبال کردیم این است که بتوانیم در اسرع وقت مرکز استان را به راهآهن سراسری وصل کنیم و با پیگیری استاندار این جریان دارد به ثمر میرسد.
وی با بیان اینکه در پروژه قطعه ۱۶ راهآهن بیرجند - یونسی پیمانکاران ۲ شیفت مشغول به کار هستند اظهار داشت: مجموع راهآهن شرق کشور ۲۳ قطعه است که از قطعه چابهار تا زاهدان توسط قرارگاه خاتمالانبیا در حال انجام است و بخشی از ریلگذاری انجام شده است.
داعی گفت: ایستگاه راهآهن نیز برای شهرهای نهبندان، سربیشه، بیرجند و قاین پیشبینی شده اما ایستگاه بیرجند تشکیلاتی است و اداره کل راهآهن ایجاد خواهد شد.
اتصال بیرجند به ریل سراسری از آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی بوده که بعد از ۲ دهه انتظار با پیگیری مسوولان استان، کلنگ قطعه ۱۶ خط آهن بیرجند - یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی اواسط سال ۱۳۹۸ به زمین خورد.
تسریع در اجرای این پروژه و تکمیل راهآهن قطعه یونسی - بیرجند از جمله مصوبات سفر اخیر رییس جمهوری به خراسان جنوبی است.
خراسان جنوبی استانی پهناور و کویری است که طول راههای آن ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر بوده و ششمین استان از نظر طول راهها در سطح کشور است. این پهناوری و فاصله طولانی بین شهرها عملیات دوباندهسازی را پرهزینه و گاهی زمانبر میکند.
از همین رو خراسان جنوبی همواره یکی از استانهای کمتر برخوردار در حوزه زیرساختهای حمل و نقل به ویژه راههای دوبانده محسوب شده و با وجود قرار داشتن در ۲ کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان، بسیاری از جادههای استان هنوز دوطرفه است.
توجه به راهآهن و دوبانده شدن جادهها از جمله درخواستهای مردم و مسئولان در سومین سفر استانی رییس جمهوری بود که آیت الله رئیسی در پاسخ به این اولویت مطرح شده گفت: یکی از مسایل جادهها و ارتباطات ریلی است که وزیر راه و شهرسازی همراه ما هستند و این مسئله را دنبال میکنند.
رییس جمهوری نوزدهم شهریور ماه در سفر به خراسان جنوبی اظهار داشت: جزو اولویتهای این وزارتخانه اصلاح جادههای مواصلاتی و مسایل ریلی در مناطق مختلف است که یکی از این مناطق خراسان جنوبی و جزو برنامهها است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.