| کد خبر: 235651 |

◄ نگاهی به سوابق اجرایی معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران

اواخر هفته گذشته یکی از مهمترین انتصاب های علیرضا زاکانی شهردار تهران انجام شد و وی معاون حمل و نقل و ترافیک خود را معرفی کرد.

تین نیوز

اواخر هفته گذشته یکی از مهمترین انتصاب های علیرضا زاکانی شهردار تهران رقم خورد و وی معاون حمل و نقل و ترافیک خود را معرفی کرد.

به گزارش تین نیوز، هشتم شهریور ماه علیرضا زاکانی شهردار تهران، در حکمی سید مجتبی شفیعی را به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منصوب کرد.

در حکم انتصاب شفیعی عنوان شده که برای مدت یک سال در این پست منصوب خواهد شد و اولویت هایی نیز برای این معاونت در نظر گرفته شده است.

توجه ویژه به حمل و نقل پاک و انسان محور، برنامه ریزی جهت کاهش آلودگی هوا متاثر از حمل و نقل، هوشمندسازی سامانه ها و تجهیزات حمل و نقل و ترافیک، استفاده از ظرفیت مجموعه های دانش بنیان و کمک نوآور از جمله اولویت هایی است که در حکم شهردار تهران آمده است.

بیشتر بخوانید:

برنامه های علیرضا زاکانی برای شهر تهران + فایل کامل

تمرکز بر موضوع انضباط ترافیک و توسعه روش های اجرایی جدید و ارتقای شاخص های ایمنی در ترافیک، ارتقای کیفیت نگهداشت سامانه های حمل و نقل عمومی و تکمیل و نوسازی فوری شبکه و ناوگان مترو و اتوبوسرانی و تاکسیرانی با استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی و مشارکت های مردمی، ساماندهی حمل بار و کالا، تعامل و هماهنگی با معاونت های معماری و شهرسازی و فنی عمرانی در طرح های توسعه شهری، توسعه تعاملات تمام ارکان حمل و نقل در شهرداری  و خارج از شهرداری از دیگر اولویت های طرح شده در این حکم است.

به گزارش تین نیوز، سید مجتبی شفیعی کارشناس مهندسی عمران از دانشگاه مازندران است. وی مدرک کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی رشته راه و ترابری را از دانشگاه علم و صنعت ایران کسب کرده است.

در پایگاه خبری تحلیلی نگام در مورد او  آمده است: «شفیعی از شاگردان احمدی‌ نژاد در دانشگاه علم و صنعت است که در دولت او رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت و پیش از آن مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور بوده است.

وی همزمان با مسئولیت‌ های خود در دولت احمدی‌ نژاد، در مقطع دکترا هم تحصیل کرده و در سال ۱۳۹۲ مدرک دکترای راه و ترابری دریافت کرده است.

سید مجتبی شفیعی پس از آنکه احمدی‌ نژاد شهردار تهران شد، مدتی معاون برنامه‌ ریزی شرکت کنترل ترافیک بود و پس از آن هم با استاد خود به دولت رفت و در آن سال‌ ها در وزارتخانه‌ های راه و کشور حضور داشت».

 به گزارش تین نیوز، ریاست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور، دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی حمل‌ و نقل ریلی کشور، قائم مقام معاون آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت راه و شهرسازی، ریاست هیئت مدیره اتحادیه سازمان‌ های حمل و نقل همگانی کشور، مدیرکل دفتر هماهنگی و ارزیابی نظام های حمل‌ و نقل وزارت راه و شهرسازی، عضو هیئت مدیره اتحادیه سازمان‌ های اتوبوسرانی شهری کشور، عضو هیئت نظارت و تحویل مطالعات جامع حمل و نقل کشور، رئیس گروه حمل‌ و نقل و ترافیک پژوهشکده مطالعات شهری و روستایی، عضو کارگروه تخصصی حمل‌ و نقل تدوین قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سازمان‌ های تاکسیرانی سراسر کشور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سازمان‌ های پایانه‌ های مسافری شهری کشور، عضو هیئت مدیره اتحادیه سازمان‌ های قطار شهری کشور، مدیرکل دفتر هماهنگی حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری‌ ها و  معاونت هماهنگی و برنامه ریزی شرکت کنترل ترافیک تهران از جمله سمت های او بوده است.

پیش از شفیعی، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.