| کد خبر: 235599 |

◄ تشکیل قرارگاه بررسی حوادث رانندگی در وزارت راه و شهرسازی، فراموش شد؟

از 2 سال پیش تا کنون، منتظر شروع به کار قرارگاه بررسی حوادث رانندگی با کمک 27 دستگاه مرتبط با تصادفات رانندگی کشور، در وزارت راه هستیم اما به احتمال زیاد این طرح فراموش شده است.

تین نیوز

یک راننده کامیون و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: حادثه ای دیگر و شهادت همکاری دیگر، در خط مقدم جبهه اقتصاد کشور در محور زاهدان موجب نگرانی و ناراحتی فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا شده است.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی افزود: این در حالی است که از 2 سال پیش تا کنون، منتظر شروع به کار قرارگاه بررسی حوادث رانندگی با کمک 27 دستگاه مرتبط با تصادفات رانندگی کشور، در وزارت راه هستیم اما به احتمال زیاد این طرح فراموش شده است.

وی به تین نیوز گفت: متاسفانه حوادث جاده ای همچنان قربانی می گیرد و خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشورمان وارد می کند. کمیسیون ایمنی راها مستقر در وزارت راه ، هر ماه جلسه ای با کارشناسان و دستگاه های مربوطه تشکیل می دهد اما متاسفانه  به حوادث ناوگان مسافری می پردازد در صورتی که بررسی حوادث مربوط به ناوگان حمل بار و سوخت کشور هم به همان اندازه مهم است.

او عنوان کرد: لازم است مسئولان و مدیران کمیسیون ایمنی راه ها و اداره آمار و ایمنی ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به این مهم توجه کنند که در هر حادثه تصادف، هموطنی دیگر، همکاری دیگر و سربازی دیگر از جبهه اقتصاد کشور جانش را از دست می دهد بنابرانی باید برای جلوگیری از حوادث رانندگی و جان باختن سربازان اقتصادی کشور تلاشی مضاعف انجام داد.

از همین نویسنده:

این راننده کامیون اظهار کرد: مرور حوادث مهم  و منجر به مرگ حوزه حمل و نقل جاده ای بار ئر چند ماه اخیر یادآور حوادث دلخراشی از جمله حادثه گردنه تنگ زاغ محور بندرعباس است. آیا علت حادثه ناگوار گردنه تنگ زاغ محور بندرعباس که چند راننده در جهنمی از آتش جان باختند و میلیاردها تومان به کشور خسارت وارد آند،  بررسی و نکات ایمنی و مهم آن که در کاهش این حوادث موثر است بررسی و تحلیل شد. 

به گزارش تین نیوز، وی افزود: آیا حادثه کشنده هوو، در محور حسن آباد تهران و جان باختن سه هم وطن و خسارات زیاد به چندین  خودرو بررسی شد؟ ترمز بریدن تریلر، دیگر محکمه پسند نیست، لازم است حادثه بررسی، تحلیل و نکات مهم و عوامل حادثه  مشخص و برای آگاهی رانندگان فعال در بخش حمل باراطلاع رسانی شود.

اتحادی گفت: سوانح رانندگی تلخ و دردناک هستند، چرا مسئولان فقط برای حوادث ناوگان مسافری و اتوبوس ها وارد عمل شده و دستور پیگیری صادر می کنند، ولی برای حوادث ناوگان بار و کالای کشور سکوت کرده و دستور رسیدگی صادر نمی کنند؟

وی عنوان کرد: چرا مسئولان محترم با رانندگانی که وقت، سرمایه و درآمد خود را برای کاهش حوادث رانندگی هزینه می کنند، همکاری ندارند و حتی با رفتارهای نامناسب، وعده های پوچ و بی اعتنایی موجب دلسردی و بی انگیزگی آنان می شوند. 

این راننده کامیون ادامه داد: پیشنهاد می شود  مسئولان حتما  آیه 32 سوره مبارکه مائده قرآن کریم را سرلوحه رفتارهای خود قرار دهند، هرکس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که تمام مردم را حیات بخشیده است.

اتحادی تاکید کرد: نگارنده، حوادث جاده ای را تحلیل و علل آنها را بررسی، نکات آموزشی مهم این حوادث را به همکاران خود و مدیران و کارشناسان اطلاع رسانی می کنم در این بین از  همکاران تلاشگر ، کمک و یاری می گیرم. برای چند حادثه رانندگی جاده ای که امسال اتفاق افتاد، با بیش از  10 مدیر و کارشناس تماس گرفتم و تقاضای همکاری کردم، ولی دریغ از همکاری.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: اکنون از وزیر جدید راه و شهرسازی تقاضا مندم دستور فرمایند برای کاهش حوادث رانندگی جاده ای و جلوگیری از خسارات وارده به اقتصاد کشور، همکاری و اقدامات لازم و موثر صورت گیرد.

وی گفت: دو سال است بنابر وعده ای منتظر ملاقات با محمد اسلامی وزیر سابق راه بودم، دولت جدید شروع به خدمت نمود و بنده هنوز منتظر هستم!

تصادف
تصویری از تصادف و آتش سوزی یک تانکر سوخت
آتش سوزی
تصویری از تصادف و آتش سوزی یک کامیون
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.