◄ همکاری ایران، پاکستان و ترکیه برای کاهش ۳۰ درصدی هزینههای ترانزیت
باید بتوانیم برای توسعه ترانزیت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، کرویدورهای جدید و همکاریهای منطقهای تنظیم کنیم.
مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بینالمللی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در خصوص مسیر ترانزیتی ITI (استانبول-تهران-پاکستان) گفت: باید بتوانیم برای توسعه ترانزیت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، کرویدورهای جدید و همکاریهای منطقهای تنظیم کنیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بینالمللی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در خصوص مسیر ترانزیتی ITI (استانبول-تهران-پاکستان) اظهار کرد: باید بتوانیم برای توسعه ترانزیت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، کرویدورهای جدید و همکاری های منطقهای تنظیم کنیم.
وی ادامه داد: در این راستا برای کریدور ITI عبور آزمایشی محموله ترانزیتی با همکاری سازمان اکو برنامهریزی و اجرایی شده است.
وی با اشاره به افزایش دو تا ۳ برابری هزینههای حمل ونقل دریایی پس از پاندمی کرونا، افزود : به همین دلیل الان مسیرهای زمینی برای ترانزیت کالا از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. امروز بهترین زمان برای استفاده از ظرفیتهای کشور جهت عبور کالاهای ترانزیتی است.
مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بینالمللی سازمان راهداری بیان کرد: کریدور ترانزیتی ITI با توجه به پتانسیلی که دارد میتواند به راحتی جایگزین کانال سوئز شود. این کریدور دو ویژگی مهم نسبت به حمل و نقل دریایی دارد؛ یکی کاهش قابل ملاحظه زمان سفر و دیگری کاهش هزینه هاست.
هدایتی در این باره توضیح داد: با حمل کالا از طریق کریدور آی تی آی مسیر استانبول تا پاکستان از ۲۵ تا ۳۰ روز کنونی به ۱۰ تا ۱۲ روز کاهش مییابد.
به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، وی تاکید کرد: در عین حال هزینههای حمل کالا از این مسیر در مقایسه با کانال سوئز نیز حدود ۳۰ درصد کاهش مییابد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.