| کد خبر: 235485 |

◄ برخی شرکت‌های هواپیمایی تخلف کردند

برخی شرکت‌های هواپیمایی بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات اقدام به فروش بلیت کردند.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس معطلی زوار اربعین در فرودگاه نجف و افزایش قیمت بلیت برخلاف نرخ مصوب را تخلف دانست و گفت: برخی شرکت‌های هواپیمایی بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات اقدام به فروش بلیت کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالجلال ایری با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون عمران در زمینه بازگشت زائران اربعین حسینی و تخلفات برخی ایرلاین‌ها گفت: رییس کمیسیون عمران اکنون در کربلا حضور دارد و این موضوع را از نزدیک پیگیری می‌کند.ایرلاین‌هایی که بلیت رفت و برگشت تهران- نجف را به فروش رساندند اما نسبت به ارائه خدمات به موقع تعهدی ندارند، باید پاسخگو باشند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: پیش از ایام اربعین حسینی(ع) با ایرلاین‌ها درباره ارائه خدمات به موقع به زائران کربلا صحبت شده بود. ولی برخی از ایرلاین‌ها با تاخیر ۲۴ ساعته و حتی بیشتر در خطوط پروازی خود سبب سرگردانی زوار در بازگشت به ایران شدند.

وی ادامه داد: تراکم زائران کربلا برای بازگشت به ایران زیاد است اما برخی از ایرلاین‌ها بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌ها، فقط اقدام به فروش بلیت کردند و تعهدی برای انجام به موقع پروازها ندارند.

نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ناهماهنگی‌هایی که برخی از ایرلاین‌های دارند،‌ حتما توسط کمیسیون عمران، سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی بررسی خواهد شد. ولی با توجه به حجم بالای زواری که به کربلا مشرف شدند، نمی‌توان قولی درباره بهبود شرایط داد.

ایری همچنین درباره تخلفات برخی شرکت‌های هواپیمایی در افزایش قیمت بلیت‌های پرواز نجف به تهران ‌گفت: سازمان هواپیمایی کشوری مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای پروازهای رفت و برگشت تهران- نجف و مبلغ ۶۰ میلیون ریال برای مسیر رفت و برگشت مشهد -  نجف تعیین کرده بود. اما گزارش‌هایی به دست ما رسیده مبنی بر اینکه برخی از ایرلاین‌ها بر خلاف نرخ مصوب عمل کرده و به دلیل تراکم بالای مسافر مبلغ بلیت را افزایش دادند.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران مجلس این موضوع را تا رسیدن به نتیجه مورد نظر پیگیری خواهد کرد، افزود: اگر ایرلاینی از مسافران بر خلاف نرخ مصوب مبلغی دریافت کنند باید مبلغ اضافه را به مسافر برگرداند و در غیر این صورت طبق قانون با این شرکت‌ها برخورد خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران یادآورشد: حجم بالای مسافر و درخواست آنها برای بازگشت هوایی زیاد است وهمین موضوع سبب شده شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت برگشت را افزایش دهند.

وی ادامه داد: پیش از این نیز برای مسیر یک طرفه نرخ تعیین شده بود ولی مشاهده می‌شود که برخی ایرلاین‌ها خلاف قیمت‌گذاری تعیین شده عمل کرده وعملا به قیمت‌های بالاتری از زوار دریافت می‌کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد موضوع تخلف ایرلاین‌ها با پیگیری مجلس یک بار برای همیشه اصلاح شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.