| کد خبر: 235471 |

رئیس جمهور آذربایجان:

◄ کامیون‌ های ایرانی ورودی به قره باغ باید مالیات پرداخت کنند

کمتر از یک هفته پس از دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آذربایجانی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و رایزنی درباره تسهیل ترانزیت و تردد کامیون‌های ایرانی و 2 راننده ایرانی بازداشتی در آذربایجان، رئیس جمهور این کشور گفته اگر ورود کامیون‌ های ایران به قره باغ ادامه پیدا کند، باید مالیات پرداخت کنند.

تین نیوز

کمتر از یک هفته پس از دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آذربایجانی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و رایزنی درباره تسهیل ترانزیت و تردد کامیون‌های ایرانی و 2 راننده ایرانی بازداشتی در آذربایجان، رئیس جمهور این کشور گفته اگر ورود کامیون‌ های ایران به قره باغ ادامه پیدا کند، باید مالیات پرداخت کنند.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که دویچه وله نوشته است، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان روز گذشته (دوشنبه پنج مهر) در مورد تردد کامیون‌های ایرانی در قره‌باغ گفت: اولین بار نیست که کامیون‌ های ایران به طور غیر قانونی به منطقه قره‌ باغ می‌ روند.

او افزود: کشورش از مجاری مختلف نارضایتی خود را به طرف ایرانی در این باره ابراز کرده اما این روند ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید:

وی عنوان کرد: آذربایجان از طریق دوربین، ماهواره و پهپاد منطقه را تحت کنترل داشته و ورود کامیون‌ های ایرانی به قره‌باغ را ثبت کرده‌ است. به همین دلیل در ماه ژوئیه به کارکنان دفتر ریاست جمهوری دستور داده با سفیر ایران در آذربایجان صحبت کنند تا این موضوع به صورت دوستانه حل شود و ورود غیرقانونی کامیون‌ ها متوقف شود اما ورود غیرقانونی کامیون‌ های ایرانی به قره‌باغ ادامه داشته و این روند بی‌ احترامی به تمامیت ارضی آذربایجان است و باید متوقف می‌ شد. 

رئیس جمهور آذربایجان در ادامه توضیح داد که ابتدا موضوع تردد کامیون‌ها در مطبوعات مطرح شده اما طرف ایرانی سعی کرده است، پلاک‌های ارمنی را روی کامیون‌های ایرانی بچسباند.

علی‌ اف افزود: کشورش به طور رسمی در اوایل ماه اوت یک یادداشت دیپلماتیک به تهران فرستاده و علاوه بر آن، سفیر ایران را به وزارت امور خارجه احضار کرده و خواستار توقف این روند شده است. اما ورود غیرقانونی کامیون‌ها به قره‌باغ ادامه داشته و «بین ۱۱ اوت تا ۱۱ سپتامبر تقریبا ۶۰ کامیون ایرانی به طور غیرقانونی به سمت قره‌باغ حرکت کردند».

وی تاکید کرد: رفتار و اقدامات آذربایجان مسئولانه و بر اساس روابط دوستانه بوده، «بار اول هشدار شفاهی، بار دوم یادداشت رسمی و بار سوم از طریق ایست‌های بازرسی، مرزبانی، گمرک و پلیس وارد عمل شده»است و پس از کنترل جاده‌ای که از سرزمین آذربایجان عبور می‌کند شمار کامیون‌های ورودی به قره‌باغ به صفر رسیده است.

در عین حال خبرگزاری ایمنا نوشته که علی‌اف همچنین گفته است در صورتی که ورود کامیون‌ های ایران به قره باغ ادامه پیدا کند، باید مالیات پرداخت کنند.

 این اظهارات در حالی صورت گرفته است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه اول مهر خود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و در این موضوع با وی رایزنی کرده بود.

به گزارش تین نیوز و بر اساس خبر خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست در خصوص تسهیل ترانزیت و تردد کامیون‌های ایرانی و همچنین برخی موضوعات کنسولی از جمله 2 راننده ایرانی که در بازداشت پلیس جمهوری آذربایجان هستند، با همتای آذربایجانی رایزنی کرد و توافق شده بود این موضوع در تماس بین دو طرف حل و فصل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.