| کد خبر: 235358 |

◄ بلیت‌های نیم میلیون تومانی بازگشت زائران اربعین

اگرچه گفته شده بلیت اتوبوس های بازگشت زائران اربعین به دلیل تردد یک سر خالی، دو برابر محاسبه می شود، اما در حال حاضر برخی اتوبوس ها تا ۴۸۰ هزار تومان از مسافران هزینه دریافت می کنند.

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیش از این از دو برابر بودن نرخ بلیت اتوبوس‌های بازگشت زائران اربعین از مرز مهران به سایر مقاصد خبر داده بود که بر این اساس کرایه بلیت مهران-تهران ۳۶۰ هزار تومان محاسبه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، با این حال روز گذشته برخی مسافران از اخذ کرایه سفر بازگشت از تهران تا تهران با قیمت ۴۸۰ هزار تومان از سوی برخی رانندگان اتوبوس خبر دادند.

در همین ارتباط داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صبح امروز در گفت‌وگو با خبر رادیو درباره بلیت‌های نیم میلیون تومانی بازگشت زائران اربعین از مهران تا تهران اظهار کرد: برای سفر از مهران تا تهران با یک وسیله ۳۲ نفره، ۲۵ نفره، ۴۴ نفره یا ۴۰ نفر سفر کنید، قیمت بلیت هم متغیر و شناور است؛ به همین منوال این رقم در ۲ ضرب می‌شود که به عنوان قیمت بلیت برگشت زائران اربعین محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام این خودروها به بخش خصوصی اختصاص دارد، گفت: بر اساس شورای عالی هماهنگی ترابری، نرخ‌ها در اختیار صنف حمل و نقل جاده‌ای مسافری است و اعضای این صنف اجازه تخطی از نرخ‌ها را ندارند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: وسیله‌ای که قرار است از مسیر اصلی خود مثلاً تهران-مشهد خارج شده و به عنوان سفر فوق العاده به مهران بیاید، باید هزینه سفر یک سر خالی را بگیرد؛ کم و بیش هم مسافر خود را دارد در حال حاضر ناوگان وی آی پی به مرز مهران گسیل شده است و باید این زحمت رانندگان جبران شود.

وی درباره اخذ هزینه ۴۸۰ هزار تومانی از زائران بازگشتی از مرز مهران ادامه داد: نرخ‌ها مشخص است هر جایی که مسافران احساس می‌کنند نرخ‌های دریافتی بیشتر از نرخ‌های مصوب است، به سازمان راهداری اطلاع دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.