| کد خبر: 235282 |

◄ مشکلات رانندگان ترانزیت برای عبور از محور گوریس- قاپان

رانندگان فعال در حوزه ترانزیت کالا از کاهش امنیت ترانزیت به ارمنستان و ادامه فعالیت در این مسیر اظهار نگرانی می کنند.

تین نیوز

در حالی که چند روز پیش (25 شهریور)،  2 راننده ترانزیت ایرانی که قصد حمل کالا ( مواد سوختی) به ارمنستان را داشتند، در کشور آذربایجان دستگیر شدند، رانندگان فعال در حوزه ترانزیت کالا از کاهش امنیت ترانزیت به ارمنستان و ادامه فعالیت در این مسیر اظهار نگرانی می کنند.

به گزارش تین نیوز، خبرهای منتشر شده در مورد دستگیری این 2 راننده حکایت از آن دارد که این رانندگان توسط نیرو‌های مرزبانی کشور آذربایجان در بخشی از محور «گوریس- قاپان» دستگیر شده اند.

آن چنان که رسانه ها عنوان می کنند، اتهام این رانندگان عبور غیر قانونی از مرز و ورود از کشور ارمنستان به آذربایجان ذکر شده است.

بیشتر بخوانید:

آذربایجان از کامیون‌های ایرانی عوارض گمرکی می گیرد

اگرچه سعید خطیب‌ زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز ۲۸ شهریور بر پیگیری موضوع بازداشت این رانندگان تاکید کرده و گفته است: انتظار از جمهوری آذربایجان است که فوراً این 2 نفر را آزاد کند اما این اظهارات از نگرانی رانندگان در حوزه ترانزیت به ارمنستان فعالیت می کنند، نکاسته است.

رانندگان ترانزیت در شبکه های اجتماعی از شرایط به وجود آمده برای فعالیت در بخش ترانزیت کالا به ارمنستان اظهار نگرانی کرده و خواستار پیگیری موضوع از سوی دولت ایران جهت تامین امنیت خود شده اند.

از سوی دیگر خبرگزاری ایسنا عنوان کرده که آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشته است: «‌ ‌وزارت امور خارجه باید ضمن پیگیری بازداشت 2 راننده ایرانی توسط جمهوری آذربایجان و اقدامات منجر به کاهش امنیت ترانزیت منطقه، جلوی سوء استفاده از خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران را بگیرد و به تبعات بازی کردن با دم شیر تذکرات لازم را بدهد.»

برای مشاهده تصویر بارنامه یکی از این رانندگان که در سایت اقتصاد 24 منتشر شده، اینجا کلیک کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.