| کد خبر: 235239 |

مرور وعده‌ های مسئولان:

◄ پنج آزاد راه در اولویت بهسازی قرار گرفتند

در اولویت‌ بندی بهسازی، ۱۰ آزاد راه در نظر گرفته شده است که طبق برنامه‌ ریزی انجام شده در سه اولویت‌ بندی در دوره ۶ ساله انجام خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مورد اولویت‌ بندی بهسازی آزاد راه‌ ها گفت: در اولویت‌ بندی بهسازی، ۱۰ آزاد راه در نظر گرفته شده است که طبق برنامه‌ ریزی انجام شده در سه اولویت‌ بندی در دوره ۶ ساله انجام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی این مطلب را 18 شهریور ماه امسال بیان کرد و از پنج آزادراه در اولویت اول بهسازی نام برد و افزود: آزاد راه قم- کاشان، قزوین- رشت، زنجان- تبریز، قزوین- زنجان و کاشان- نظنز- اصفهان در اولویت اول قرار دارد و برای بهسازی آزاد راه‌ها حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی عنوان کرد: طبق استانداردهای موجود باید ۳  تا ۶ درصد ارزش روز هر آزاد راه صرف بهسازی و نگهداری از آن شود اما در حال حاضر ۱۵ درصد از درآمدهای آزادراهی برای نگهداری صرف می‌ شود که با استفاده از روش‌ های نوین در ساخت روسازی آزادراه‌ها باید هزینه‌ های نگهداری را کاهش داد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد احداث کریدورهای آزاد راهی جدید گفت: با توجه به اهمیت توسعه شبکه حمل‌ و نقل در شرق و جنوب، اتصال چابهار به مرکز و شمال کشور و کشورهای افغانستان و تاجیکستان از طریق شبکه آزادراهی این بخش اولویت اصلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اتصال شمال شرق به جنوب غرب، اتصال شمال غرب به  بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور و تکمیل شبکه آزادراهی در محورهای ترانزیتی و استراتژیک بخش دیگری از برنامه‌ها است.

خادمی تاکید کرد: در برنامه‌ریزی برای احداث کریدورهای آزادراهی جدید، روان‌ سازی ترافیک، ایجاد مراکز جمعیتی، اکوتوریسم مناطق عبوری و توسعه شبکه ترانزیتی کشور در اولویت قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.